Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουάριος, 2006

Words through time

"Sapere aude!" Immanuel Kant "Ecrasez l' infame" Voltaire "Tout est bien sortant des mains de l'auter des choses, tout degenere entre les mains de l' homme" Rousseau "Helas! Quand je vous parle de moi, je vous parle de vous. Comment ne le sentez-vous pas? Ah! Insense qui crois que je ne suis pas toi." Hugo Ευθύς αμέσως συνειδητοποίησα όμως ότι, εάν ήθελα έτσι να θεωρώ τα πάντα σφαλερά, την ίδια στιγμή και κατ' ανάγκη εγώ, που το σκεπτόμουν αυτό, έπρεπε κάτι να είμαι. Και διαπιστώνοντας πως τούτη η αλήθεια: Σκέπτομαι άρα υπάρχω - ήταν τόσο σταθερή και πάγια, που ούτε κάν οι πλέον παράλογες υποθέσεις των σκεπτικιστών δεν ήταν σε θέση να την κλονίσουν, έκρινα ότι μπορούσαν ανεπιφύλακτα να την δεχτώ ως την πρώτη αρχή της φιλοσοφίας που αναζητούσα. Rene Descartes (Καρτέσιος) στο Περί μεθόδου λόγος όως μεταφράζεται στο Ευρωπαικά Γράμματα Ιστορία της Ευρωπαικής Λογοτεχνίας Τόμος Β' , Εκδόσεις Σόκολη, Αθήνα, 1992, σ.48 "Δοκίμα

Σκεπτικισμός, ορθολογισμός και φαντασία τον 16ο αιώνα

Από τον Μονταίνιο στον Σαίξπηρ Εισαγωγή Η περίοδος από τα μέσα του 16ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 18ου αιώνα χαρακτηρίζεται από την εξάπλωση της Αναγέννησης και του ουμανισμού σε όλη την Ευρώπη και την διαμόρφωση νέων τάσεων και μορφών γραμματείας. Βασικό χαρακτηριστικό της εποχής είναι η επικράτηση των εθνικών γλωσσών στις οποίες εγράφησαν τα περισσότερα κείμενα. Η λόγια γραμματεία της εποχής επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό τόσο από τις πολιτικό-θρησκευτικές εξελίξεις (Μεταρρύθμιση – Αντιμεταρρύθμιση), όσο και από την επιστημονική έρευνα και το ορθολογικό πνεύμα. Οι δύο επικρατούσες λογοτεχνικές τάσεις της εποχής, το «μπαρόκ» και ο κλασικισμός, συμβάλουν στην διαμόρφωση του νεώτερου πνεύματος, που θα ολοκληρωθεί τον 19ο αιώνα, από διαφορετική σκοπιά και με διαφορετική ένταση. Το «μπαρόκ» συμβάλει με τα εντυπωσιακά σχήματα, την κίνηση και την φαντασία που εισήγαγε ενώ ο κλασικισμός με την τάξη και την υιοθέτηση κλασσικών προτύπων που επέβαλε στην γραφή. Σε ότι αφορά την γενική γραμματεία

Μία σκηνή σε μία ταινία

Η ταινία: ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ CACHE Σινεφίλ 2005 (Έγχρ.) Διάρκεια: 117' Γαλλο-αυστριακή ταινία σε σκηνοθεσία Μίκαελ Χάνεκε, με τους: Ντανιέλ Οτέιγ, Ζιλιέτ Μπινός, Ανί Ζιραρντό, Ντανιέλ Ντιβάλ Η οικογενειακή ζωή του Ζορζ διαταράσσεται από την αποστολή βιντεοκασετών με αδιάφορο περιεχόμενο (η εξωτερική θέα του σπιτιού τους), που όμως μαρτυρούν ότι κάποιος τους παρακολουθεί συνεχώς. Ο Ζορζ υποψιάζεται ότι δράστης είναι ενδεχομένως ένας Αλγερινός τον οποίο έχει να δει από την παιδική ηλικία: στη δεκαετία του '60 οι γονείς του ήθελαν να τον υιοθετήσουν, αλλά μια δική του ψεύτικη κατηγορία τον έστειλε σε κρατικό ίδρυμα. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών 2005. Η σκηνή: Ο Γάλλος λευκός μεσήλικας ήρωας ( Ζορζ ), καλλιεργημένος και επιτυχημένος επαγγελματικά με μία ιδανική ζωή και οικογένεια, μαζί με την συζυγό του βγαίνουν από το κτίριο της αστυνομίας. Όντας έτοιμοι να διασχίσουν τον δρόμο κυττάνε δεξιά μήπως έρχεται κάποιο αυτοκίνητο. Βλέποντας ότι ο δρόμος είναι άδειος ο Ζορζ αποφασίσει ν

Απολυταρχικά κράτη

1. Εισαγωγή Η απόλυτη μοναρχία υπήρξε το μοντέλο διακυβέρνησης που κυριάρχησε στην Ευρώπη από τον 16ο μέχρι και τον 18ο αιώνα. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά διακυβέρνησης της απολυταρχικών καθεστώτων, τις αμφισβητήσεις και τις εναντιώσεις που προκάλεσαν, καθώς και τις συνακόλουθες πολιτικές εξελίξεις σε τρεις χαρακτηριστικές απόλυτες μοναρχίες: στην Γαλλία που αποτέλεσε το πρότυπο της απολυταρχικής διακυβέρνησης την περίοδο των Πρώιμων Νέων Χρόνων [1] , στην Αγγλία που έγινε το πρώτο κοινοβουλευτικό κράτος ως αποτέλεσμα της αδέξιας απολυταρχίας των Άγγλων βασιλέων και στην Πρωσία που οδηγήθηκε στην απολυταρχία μέσα από την ανάγκη επιβίωσης της ως κρατική οντότητα. 2. Χαρακτηριστικά της απόλυτης μοναρχίας 2.1 Ορισμός της Απόλυτης Μοναρχίας Το βασικό χαρακτηριστικό της απολυταρχίας είναι η παντοδυναμία του βασιλέα, και συντίθεται από τρία γνωρίσματα: α) τον περιορισμό της δύναμης της ανώτατης αριστοκρατίας, β) την τροποποίηση του πολιτικο

Leonardo da Vinci στην Αθήνα - Ποτέ την Κυριακή

Η κορυφαία keyword των τελευταίων δύο ετών είναι αναμφίβολα το όνομα Da Vinci. Ο μεγάλος καλλιτέχνης, επιστήμονας, ουμανιστής διεγείρει την φαντασία και την περιέργεια του κόσμου μετά την συγγραφή του best seller βιβλίου του Dan Brown "Κώδικας Da Vinci" ( www.danbrown.com ). Μία έκθεση που αφορά την δουλειά του μεγάλου ουμανιστή δεν θα άφηνε ασυγκίνητο κανένα. Πήγα: Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2006 Είδα: Λεονάρντο, η μεγαλοφυΐα Σαράντα χειροποίητες ρεπλίκες μηχανών σε πραγματικές διαστάσεις κατασκευασμένες με βάση τους... κώδικες του Leonardo Da Vinci, από το Museo delle Grande Macchine Funzionanti ed Interative. Μέρος: ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΚΤΙΡΙΟ 5 Πειραιώς 254, Ταύρος, 2125400000. Κόστος: Εισιτ. € 9, παιδικό, φοιτητικό, οικογενειακό € 6, συνταξιούχοι € 4. Διάρκεια: Μέχρι 31/3Δευτ., Τετ., Παρ. 9 π.μ.-9 μ.μ. Τρ., Πέμ. 9 π.μ.-2 μ.μ. Σάβ. 10 π.μ.-4 μ.μ. Κυρ. 11 π.μ.-4 μ.μ. Εντυπώσεις: Δύσκολα πας εκεί. Ανάμεσα σε εγκαταλελειμένα κτήρια, αποθήκες, παλιά εργοστάσια, ένας κατεστραμέ

Δόκτωρ Φάουστους στο Εθνικό

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2006, τελευταία παράσταση για το "δόκτωρ Φάουστους" του Μάρλοου σε σκηνοθεσία Δ. Λιγνάδη από το Εθνικό Θέατρο στο Θέατρο Χώρα στην Κυψέλη. 6:30 μέσα στην βροχή ψάχνοντας για πάρκινγκ στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Ευρώπης δεν είναι και εύκολο πράγμα. Πρέπει να είσαι πολύ τυχερός για να τα καταφέρεις και ειδικά άμα απεχθένεσαι την οδήγηση όπως και εγώ, βρίζεις όλη την ώρα, κάνεις τσατάλια τα νεύρα των συνεπιβενόντων (ε! Δέσποινα?) και ... ω! για καλή μου τύχη τα κατάφερα. Έξω από ένα φούρνο!!! Καλή αρχή κάναμε. Εμπρός.... Το θέατρο γεμάτο κόσμο, διάφορες ηλικίες. Δίπλα μας κάθονται τρείς κυρίες κολωνακιότισες (μάλλον φίλες της μαμάς του Λιγνάδη) οι οποίες σιγομουρμουρίζουν διάφορα στον δικό τους tempo. (Φόρα αγαπητή μου το ζακετάκι σου, που μας έβγαλες το ξώπλατο, brrrr!!). Μπροστά μας διάφοροι που ήρθαν να δούν την παράσταση για διάφορους λόγους: εκκολαπτώμενοι ηθοποιοί, τηλεοπτικοί αστέρες (κολλητοί του πρωταγωνιστή-σκηνοθέτη), περίεργοι που διάβ

Γιάννης Αγγελάκας και Επισκέπτες

Παρασκευή βράδυ 9:00 στο club Gagarin205 (http://www.gagarin205.gr/) και περιμέναμε να ακούσουμε και να δούμε την νέα δουλειά του Γιάννη Αγγελάκα. Ο πρώην τραγουδιστής των "Τρυπών" δεν απογοήτευσε κανένα. Με μία ομάδα πολύ καλών μουσικών και με έναν εξαιρετικό ροκ-λαικό δίσκο με σαφές επιρροές από τον Θ. Παπακωνσταντίνου ξεσήκωσε παλιούς και νέους. Την συναυλία άνοιξε ο Ντίνος Σαδίκης παίζοντας κομμάτια του από προσωπικό δίσκο και από τον δίσκο των "Εν Πλώ". Ακολούθησαν οι "Επισκέπτες" με τον Γιάννη στα φωνητικά να θυμύζει σε όλους εμάς τους παλιούς τις συγκλονιστικές συναυλίες των "Τρυπών". Στην μέση της συναυλίας ο Γιάννης έπεξε ένα παλιο κομμάτι, "Ακούω την αγάπη" από τον δίσκο "Κεφάλι γεμάτο χρυσάφι" προκαλώντας έκρηξη ενθουσιασμού, ρίγη συγκίνησης τα οποία μετά το τέλος του κομματιού καταλήξανε στον σύνθημα-ύμνο των φάν των "Τρυπών" "... μα ειναι ωραία στο Παραδεισο". Λίγο πρίν το τέλος της συναυλίας έ