Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Μάιος, 2006

Η Κατσαρίδα - μία αφορμή για αναφορά στο Dada κίνημα

Προσπαθούσα επί πολλές μέρες να βρώ ένα εισιτήριο για την κατ' τεκμήριο και κατά κριτική καλύτερη παράσταση της χρονιάς. Την "Κατσαρίδα" του Μαυρογεωργίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Αλλά φεύ. Βραβευμένη με το βραβείο "Χόρν" για την καλύτερη θεατρική ερμηνεία, στον ηθοποιό Γάκη, είχε αποκτήσει φήμη, και τα εισιτήρια ήταν κλεισμένα μέχρι και το τέλος Μαϊου οπότε και "πέφτει" για φέτος η παράσταση. Όμως το Σάββατο στις 20 Μαϊου για καλή μου τύχη είχε τον διαγωνισμό ποπ-λαικού τραγουδιού της Ευρώπης, την Eurovisi-off, οπότε και αναθάρησα. "Όλο και κάποιος θα έχει ακυρώσει, ανερωτήθην " και βούρ για το ταμείο. "Έχουμε εισιτήρια. Πολλοί ακύρωσαν", απεκρίθει η κοπέλα στο ταμείο. Όντως αυτό συνέβη διότι πολλοί "φιλότεχνοι" θα προτίμησαν το τρίπτυχο "πίτσα, μπύρα, βίσση" κατά το αντίστοιχο του επερχόμενου μουντιάλ "πίτσα, μπύρα, μπάλα - αλλά χωρίς τις γυναίκες", οπότε τα εισιτήρια ήταν στο χέρι μου και στις 9

Γυναίκα, Έρωτας, Θάνατος

Τρία ποιήματα της ρομαντικής και νεο-ρεαλιστικής περιόδου που συσχετίζουν την γυναίκα με τον θάνατο και τον έρωτα. Η ανάλυση των ποιημάτων στο post με θέμα: "Ψύγματα ρομαντικής ποίηση" Cesare Pavese : Ο θάνατος θά 'ρθει Ο θάνατος θαρθεί και θάχει τα μάτια σου- Αυτός ο θάνατος που ακοίμητος απ' το πρωί ως το βράδυ μας ακολουθεί, ανελέητος σαν παλιά τύψη, σαν ένα ακατανόητο πάθος. Τα μάτια σου θάναι ένας λόγος ανώφελος, μια κραυγή που χάθηκε, μια σιωπή. Έτσι, την ώρα που μονάχη σκύβεις κάθε πρωί στον εαυτό σου, Τα βλέπεις στον καθρέφτη. Και τη μέρα αυτή, ω προσδοκία πολύτιμη, θα ξέρουμε κι εμείς πως είσαι η ζωή, πως είσαι η άβυσσο. Για τον καθένα ο θάνατος έχει ένα βλέμμα. Ο θάνατος θαρθεί και θάχει τα μάτια σου. Θάναι σα ν' απαρνιόμαστε ένα πάθος, σα να κοιτάζουμε στο βάθος του καθρέφτη το ανέβασμα κάποιου προσώπου πεθαμμένου, ή σα ν' ακούμε ψίθυρους από χείλη κλειστά. Σιωπηλοί, κατεβαίνουμε μέσα στην άβυσσο.

Ψύγματα ρομαντικής ποίησης: Αναφορά σε Keats, Baudelaire, Pavese

Εισαγωγή O 19 ος αιώνας σημαδεύτηκε από την εμφάνιση του πλέον επιδραστικού πνευματικού κινήματος από την εποχή της Ιταλικής Αναγέννησης, του ρομαντισμού. Το ρομαντικό κίνημα επηρεάζει την γραφή στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες ωθώντας σε μία νέα πορεία την λογοτεχνία άλλα και τις λοιπές τέχνες. Ο ρομαντισμός έρχεται σε αντίθεση με τον νεο-κλασικισμό και τον ορθολογισμό διαμορφώνοντας έναν λογοτεχνικό κόσμο που κεντρίζει την φαντασία και κερδίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών. Με κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα στην γραφή του το φανταστικό, το μυστήριο και τα όνειρα και με βασικό όπλο στην φαρέτρα του, το συναίσθημα, ο ρομαντικός ποιητής έρχεται σε σύγκρουση με τον ορθολογικό τρόπο σκέψης και έκφρασης που μέχρι τότε δέσποζε ως απόρροια του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης. Ο ρομαντικός συγγραφέας δημιουργεί ήρωες δύσθυμους, μελαγχολικούς και ανήσυχους αλλά και ενίοτε κοινωνικούς επαναστάτες. Σκιαγραφεί υπάρξεις απογοητευμένες και ασθενικές που ακροβατούν ανάμεσα στην