Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βουλιάζουμε στην βαρβαρότητα

Πτωχεύσαμε ως κοινωνία. Όχι ως οικονομία. Και δεν πτωχεύσαμε τώρα. Είμαστε πτωχοί χρόνια τώρα και τώρα καλούμαστε να το συνειδητοποιήσουμε.
Δεν έχει σημασία να καταγράψω αιτίες (εξάλλου υπάρχουν οικονομολόγοι, κοινωνιολόγοι κλπ που το έχουν κάνει με συνέπεια χρόνια τώρα) αλλά να παρουσιάσω μία δική μου εκτίμηση για το μέλλον, το πτωχευμένο και χρεοκοπημένο μέλλον μας.
Η αποτύπωση θα γίνει με τρόπο δομημένο (το αντίθετο της κοινωνίας μας) σε κάποιους τομείς της δραστηριότητας μας ως κοινωνοί/πολίτες/κάτοικοι.
Έχουμε λοιπόν:

Πολιτική: χρεοκοπία των αστικών κομμάτων που μας κυβερνούν και αύξηση επιρροής των ακραίων πολιτικών μορφωμάτων δεξιά-αριστερά.

Εσωτερική Μετανάστευση: Βίαιες εκδηλώσεις εναντίον μεταναστών από ακραίες ομάδες. Να αναφέρω ως παράδειγμα τις ακραίες εκδηλώσεις των Ταυλανδών εναντίον των Κινέζων μεταναστών στα τέλη του προηγούμενου αιώνα μετά την κατάρρευση της οικονομία της Ταυλάνδης. Κάτι αντίστοιχο πιστεύω ότι θα γίνει και εδώ.

Εξωτερική Μετανάστευση: Μαζική έξοδος πολιτών μας προς αναζήτηση εργασίας σε όλες τις μεριές του πλανήτη. Δυνατά μυαλά (brain drain) και χέρια θα προσφέρουν αλλού τις υπηρεσίες τους.

Εκπαίδευση (διότι παιδεία δεν έχουμε): Το ήδη παρηκμασμένο εκπαιδευτικό μας σύστημα, των κακών σχολείων, των κάκιστων πανεπιστημίων θα απαξιωθεί ακόμα περισσότερο. Δάσκαλοι και καθηγητές κακοπληρωμένοι, μαθητές και φοιτητές να ρέπουν στην τεμπελιά. Η παρα-παιδεία θα συνεχίζεται.

Υγεία: Τα δημόσια νοσοκομεία παρακμάζουν. Όσοι έχουν χρήματα θα απευθύνονται στην ιδιωτική υγεία. Οι υπόλοιποι θα συνεχίζουν να δίνουν φακελάκια στους κακοπληρωμένους και μέτριους προς κακούς γιατρούς προκειμένου να τους παρασχεθεί μία κάποια βασική περίθαλψη.

Δικαιοσύνη: Θα γίνει ακόμα χειρότερη. Αν έχεις λεφτά να λαδώσεις θα βρεις το δίκιο σου (έχεις, δεν έχεις).

Περιβάλλον: Καταπατήσεις, μόλυνση, τσιμεντοποιήσεις, καταστροφή του πλούτου της χώρας.

Αγροτική παραγωγή: Παρατημένα κτήματα και αγροτικές καλλιέργειες

Τουριστική δραστηριότητα: Υποβάθμιση της όποιας ποιότητας είχε αναπτυχθεί.

Βιομηχανία: ε!!! ναι! Όχι εδώ, δίπλα (Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ)

Πολιτισμός: Χμ!!! είχαμε? Θα πάρει πάλι τα πάνω του το τραγούδι του αποχαιρετισμού (Καζαντζίδης κλπ).
Α ναι. Θα έχουμε τηλεόραση. Τούρκικα και αργεντίνικα σήριαλ.

Θα μπορούσα να γράψω και πολλά άλλα. Αλλά δεν έχει νόημα. Κουράστηκα.
Αν με ρωτούσε κάποιος τι θα μπορούσε να γίνει ως αντίδραση, θα του έλεγα ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι. Οι συμπολίτες μας δεν έχουν την απαιτούμενη παιδεία για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα. Δεν μπορούν να αλλάξουν.
Στα διλήμματα Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα και Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε το μέλλον είναι : Βουλιάζουμε στην βαρβαρότητα.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …