Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βουλιάζουμε στην βαρβαρότητα

Πτωχεύσαμε ως κοινωνία. Όχι ως οικονομία. Και δεν πτωχεύσαμε τώρα. Είμαστε πτωχοί χρόνια τώρα και τώρα καλούμαστε να το συνειδητοποιήσουμε.
Δεν έχει σημασία να καταγράψω αιτίες (εξάλλου υπάρχουν οικονομολόγοι, κοινωνιολόγοι κλπ που το έχουν κάνει με συνέπεια χρόνια τώρα) αλλά να παρουσιάσω μία δική μου εκτίμηση για το μέλλον, το πτωχευμένο και χρεοκοπημένο μέλλον μας.
Η αποτύπωση θα γίνει με τρόπο δομημένο (το αντίθετο της κοινωνίας μας) σε κάποιους τομείς της δραστηριότητας μας ως κοινωνοί/πολίτες/κάτοικοι.
Έχουμε λοιπόν:

Πολιτική: χρεοκοπία των αστικών κομμάτων που μας κυβερνούν και αύξηση επιρροής των ακραίων πολιτικών μορφωμάτων δεξιά-αριστερά.

Εσωτερική Μετανάστευση: Βίαιες εκδηλώσεις εναντίον μεταναστών από ακραίες ομάδες. Να αναφέρω ως παράδειγμα τις ακραίες εκδηλώσεις των Ταυλανδών εναντίον των Κινέζων μεταναστών στα τέλη του προηγούμενου αιώνα μετά την κατάρρευση της οικονομία της Ταυλάνδης. Κάτι αντίστοιχο πιστεύω ότι θα γίνει και εδώ.

Εξωτερική Μετανάστευση: Μαζική έξοδος πολιτών μας προς αναζήτηση εργασίας σε όλες τις μεριές του πλανήτη. Δυνατά μυαλά (brain drain) και χέρια θα προσφέρουν αλλού τις υπηρεσίες τους.

Εκπαίδευση (διότι παιδεία δεν έχουμε): Το ήδη παρηκμασμένο εκπαιδευτικό μας σύστημα, των κακών σχολείων, των κάκιστων πανεπιστημίων θα απαξιωθεί ακόμα περισσότερο. Δάσκαλοι και καθηγητές κακοπληρωμένοι, μαθητές και φοιτητές να ρέπουν στην τεμπελιά. Η παρα-παιδεία θα συνεχίζεται.

Υγεία: Τα δημόσια νοσοκομεία παρακμάζουν. Όσοι έχουν χρήματα θα απευθύνονται στην ιδιωτική υγεία. Οι υπόλοιποι θα συνεχίζουν να δίνουν φακελάκια στους κακοπληρωμένους και μέτριους προς κακούς γιατρούς προκειμένου να τους παρασχεθεί μία κάποια βασική περίθαλψη.

Δικαιοσύνη: Θα γίνει ακόμα χειρότερη. Αν έχεις λεφτά να λαδώσεις θα βρεις το δίκιο σου (έχεις, δεν έχεις).

Περιβάλλον: Καταπατήσεις, μόλυνση, τσιμεντοποιήσεις, καταστροφή του πλούτου της χώρας.

Αγροτική παραγωγή: Παρατημένα κτήματα και αγροτικές καλλιέργειες

Τουριστική δραστηριότητα: Υποβάθμιση της όποιας ποιότητας είχε αναπτυχθεί.

Βιομηχανία: ε!!! ναι! Όχι εδώ, δίπλα (Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ)

Πολιτισμός: Χμ!!! είχαμε? Θα πάρει πάλι τα πάνω του το τραγούδι του αποχαιρετισμού (Καζαντζίδης κλπ).
Α ναι. Θα έχουμε τηλεόραση. Τούρκικα και αργεντίνικα σήριαλ.

Θα μπορούσα να γράψω και πολλά άλλα. Αλλά δεν έχει νόημα. Κουράστηκα.
Αν με ρωτούσε κάποιος τι θα μπορούσε να γίνει ως αντίδραση, θα του έλεγα ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι. Οι συμπολίτες μας δεν έχουν την απαιτούμενη παιδεία για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα. Δεν μπορούν να αλλάξουν.
Στα διλήμματα Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα και Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε το μέλλον είναι : Βουλιάζουμε στην βαρβαρότητα.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε