Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στην παραζάλη του Miller - Τροπικός του Καρκίνου

Στο οπισθόφυλλο της έκδοσης του Τροπικού του Καρκίνου ο εκδότης παραθέτει ένα απόσπασμα από το ποίημα του Σεφέρη Les Anges sont Blanc το οποίο είναι αφιερωμένο στον Miller. Επηρεασμένος ο ποιητής από το διάβασμα του βιβλίου απέδωσε μέ ένα δικό του τρόπο τα όσα διάβασε.
Το απρόσμενο κείμενο του Miller σε παρουσιάζει την boem - αλήτικη ζωή του συγγραφέα στα μέσα τις δεκαετίας του '30 στο Παρίσι. Αυτοβιογραφικό μάλλον και σε πρώτο πρόσωπο γραμμένο, έντονα σεξουαλικό (όχι όμως πορνογραφικό) βυθίζει τον αναγνώστη σε μία δίχως πλοκή και συνοχή ακροβασία καθημερινής ζωής του συγγραφέα. Ένα κείμενο που δείχνει την πλοήγηση του πρωταγωνιστή-συγγραφέα στα έσχατα της κοινωνίας τα οποία και μετουσιώνει σε μία γόνιμη γραφή. Πρωταγωνιστές η πείνα, η εκμετάλευση, τα ναρκωτικά, το ποτό,
οι πόρνες: "Οταν ακουω τις επικρίσεις ενάντια σε μία κοπέλα σαν την Λουσιέν ... λέω μέσα μου, κάτσε φίλε, μισό λεπτό, περίμενε μμην βιάζεσαι έτσι! Μην ξεχνάς ότι μία στρατιά ολάκερη την έχει διαγουμίσει, την έχει ερημώσει, την έχει λεηλατήσει και πλιατσικολογήσει. ... Είναι χρήματα βγαλμένα με αίμα. Είναι ταδικά της χρήματα. (σελ. 217)"
οι ανεδαφικοί σύντροφοι του: "Το μόνο που ζητάω από την ζωή είναι δεκάδες βιβλία, δεκάδες όνειρα και δεκάδες μουνιά (σελ. 143)"
η προσπάθεια για την καθημερινή επιβίωση: "Δεν δίνω δυάρα για ότι έχει ξεμείνει πίσω μου, μήτε για ότι ανοίγεται μπροστά μου. Είμαι υγιής. Αθεράπευτα υγιής. Μήτε λύπες, μήτε μεταμέλειες. Μήτε παραλθόν, μα μήτε και μέλλον. Το παρόν είναι αυτό που μου αρκεί. Μέρα την μέρα. Σήμερα! (σελ. 71)"
Και παράλληλα η διανόηση: "Καθώς στεκόμουν στο κατώφλι εκείνου του κόσμου που ο Ματις έχει δημιουργήσει, βίωσα εκ νέου τη δύναμη της αποκαλυψης που έχει επιτρέψει στον Προυστ να αλλιώσει τόσο την εικόνα της ζωής ώστε εκείνοι που είναι ευαίσθητοι στην αλχημεία του ήχου και της αίσθησης, έχουν την ικανότητα να μεταμορφώνουν την αρνητική πραγματικότητα της ζωής σε ουσιώδεις και σημαίνουσες σκιαγραφίες της τέχνης (σελ. 222)"
και η κριτική στις τέχνες και στην λογοτεχνία: ένα ποτήρι κρασί και ένα κείμενο του Γκαίτε είναι ικανό να προκαλέσει την σύγκρουση: "Ο Γκαίτε ήταν ένα παραγεμισμένο ένδυμα. Ένας ευηπόλυπτος πολίτης, ένας σχολαστικός λόγιος, ένας ανιαρός τύπος.(σελ. 321)"
αλλά και ο φιλοσοφικός στοχασμός: "Οι ιδέες πρέπει να παντρευούν την πράξη, αν δεν υπάρχει συνουσία, δεν υπάρχει και πράξη. (σελ. 324)"

Αναφορές:
Μετάφραση -Επίμετρο: Γ.Ι. Μπαμπασάκης, Αθήνα 2007, Εκδόσεις Μεταίχμιο: http://www.metaixmio.gr
Βιογραφικά στοιχεία του Henry Miller: http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Miller
Ο τροπικός του Καρκίνου: http://en.wikipedia.org/wiki/Tropic_of_Cancer_(novel)
Βιογραφικά Στοιχεία για τον Σεφέρη: http://el.wikipedia.org/wiki/Γιώργος_Σεφέρης

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μου κίνησε την περιέργεια το άρθρο σου και με την πρώτη ευκαιρία θα πάρω να διαβάσω το σχετικό βιβλίο του Μίλλερ. Ωστόσο θέλω να σου επισημάνω ότι το link σου οδηγεί στον "Τροπικό του Αιγόκερω" αντί του "...Καρκίνου".
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Unquestionably believe that which you stated.
Your favorite reason seemed to be on the internet the simplest thing to
be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

my web blog essential amino
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Hi there colleagues, good post and good arguments commented at this place, I am in fact enjoying by these.


Feel free to visit my page buy volume pills
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
I have been browsing online more than three hours these days, but I never found any attention-grabbing article like yours.
It's pretty price sufficient for me. In my view, if all web owners and bloggers made excellent content as you probably did, the web shall be a lot more useful than ever before.

Review my blog - buy semenax
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Spot on with this write-up, I honestly believe this amazing site needs much more
attention. I'll probably be returning to see more, thanks for the advice!

Also visit my website :: buy alteril
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
I used to be able to find good info from your content.


Feel free to visit my web page :: volumepill
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
I needed to thank you for this fantastic read!!
I certainly loved every bit of it. I've got you book marked to check out new things you post…

Visit my web page ... xtreme no
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
My brother suggested I would possibly like this web site.
He was once totally right. This submit truly made my day.
You cann't imagine simply how much time I had spent for this info! Thank you!

Review my web-site; alta white
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Hello! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask.

Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a
blog post or vice-versa? My website covers a lot of the same subjects as yours
and I think we could greatly benefit from each
other. If you are interested feel free to shoot me an email.
I look forward to hearing from you! Great blog by the way!


Check out my web-site ... eazol
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Short of surgery, which is a very invasive and humiliating procedure, the only reliable way of treating ED without having to worry
about any debilitating side effects would be seeking out herbal erectile dysfunction pills.
If you refer the internet then you will find out positive feedback about Vig - Rx plus pills, confirming its credibility and reliability in treating
all sexual problems. The best advisable thing is to consult your doctor before deploying any male enhancement pill as he will suggest you the best quality pill suiting your body type.


Stop by my web blog: buy vigrx plus
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Hi! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading through your articles.
Can you suggest any other blogs/websites/forums that
cover the same subjects? Thanks a ton!

Feel free to visit my web-site: Http://provillusstore.net
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Hi there, I enjoy reading all of your article post.
I wanted to write a little comment to support you.

Feel free to visit my webpage ... exclusiveputas.com
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Right here is the perfect site for anybody who hopes to find out about this topic.
You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that
I really will need to…HaHa). You definitely put a brand new
spin on a subject that has been written about for a long time.
Great stuff, just wonderful!

Take a look at my website :: virility ex and xtremeno reviews
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Hi I am so thrilled I found your website, I really found you by error, while
I was browsing on Bing for something else, Regardless I am here now and would just like to say kudos for a incredible post
and a all round enjoyable blog (I also love
the theme/design), I don’t have time to read through it all at the minute but I have
saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I
will be back to read more, Please do keep up the great jo.


Look at my page; flotrol

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3).
2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτερικότητα Ο Z…