Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σχόλιο του Jeroen με μία στρεβλή και απλοική αριθμητική ανάλυση

Το σχόλιο του σοσιαλδημοκράτη υπουργού οικονομικών της Ολλανδίας και προεδρεύοντα του Eurogroup  του κ. Jeroen Dijsselbloem αναφορικά με την κατασταπατάληση πόρων από τους Νότιους αναστάτωσε το πολιτικό σκηνικό σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. 
Σε πολιτικό επίπεδο μεγαλύτερη αντίδραση υπήρξε από τους Ισπανούς αλλά και στην Ελλάδα η δήλωση αναδείχθηκε σε μείζον πολιτικό θέμα.
Σε αυτό το post θα επιδιώξω να κάνω μία αποσπασματική και άστοχη ανάλυση στο αποτυχημένο αυτό σχόλιο με στόχο να αναδείξω την ανοησία που κρύβεται πίσω από την ιδεοτυπική και ιδεοληπτική αιτιολογία του Jeroen περί καλβινιστικής κουλτούρας

Το σχόλιο: ι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου δαπάνησαν όλα τα χρήματα σε ποτά και σε γυναίκες και μετά ζήτησαν βοήθεια."

Η ανάλυση:
Έχουμε τις εξής παραμέτρους:
a= τα χρήματα του Νότου
b= οι γυναίκες
c= τα ποτά

Κατά συνέπεια: a=b+c. Απλοϊκά πάντα θεωρώ ότι τα μισά χρήματα πήγαν στις γυναίκες και τα άλλα μισά στα ποτά.


Ανάλυση για τον παράγοντα b (δηλ. τις γυναίκες)

Ο πληθυσμός των χωρών του Νότου χωρίζεται σε άνδρες και γυναίκες. (x=y+z)
Όπως δείχνουν τα σχετικά στατιστικά οι γυναίκες είναι περισσότερες από τους άνδρες. (y>z)
Αν το μισό ποσό a/2 σπαταλήθηκε στις γυναίκες (b) τότε αυτό θα έγινε από τους άνδρες του Νότου (z) αφαιρώντας το ποσοστό αυτών που είναι ομοφυλόφιλοι πχ. 0,5% (οι οποίοι τα σπαταλούν σε άνδρες). Κατά συνέπεια το 95% των ανδρών του Νότου (0,95*z) σπατάλησε το 1/2 των χρημάτων του νότου (a/2) στον παράγοντα b. (Note: Δεν λαμβάνω υπόψη τις γυναίκες ομοφυλόφιλους που τα σπαταλούν σε γυναίκες διότι είναι πολύ μικρό το ποσοστό)

Όμως σε ποιες γυναίκες τα σπατάλησαν; Προφανώς σε όλες τις δυνατές περιπτώσεις: φίλες ερωμένες, συζύγους, ιερόδουλες κλπ. Οπουδήποτε δηλ. κατευθύνθηκε πλούτος και μπήκε στα πορτοφόλια γυναικών. Το "follow the money" δείχνει γυναικείο φύλο.


Αλλά οι γυναίκες αυτές είναι όλες από τον Νότο; Μάλλον όχι.
Με βάση τόσο την δυνατότητα μετακινήσεων εντός της ΕΕ αλλά και δεδομένου του αυξανόμενου ποσοστού μεταναστεύσεων  ανθρώπων από όλο τον κόσμο, είναι αντιληπτό ότι οι Νότιες γυναίκες δεν ευνοήθηκαν σε ποσοστό 100%.

Απλοϊκά ας υποθέσουμε ότι οι Νότιοι (0,95*z) σπατάλησαν χρήματα σε γυναίκες όπου το 70% ήταν νότιες (y), το 5% Βόρειες και το υπόλοιπο 25% από άλλες περιοχές του κόσμου τότε:

έχουμε την πρώτη ροή χρημάτων προς το Βορρά. Δηλ. 
Αν d= τα χρήματα των νοτίων που διοχετεύτηκαν στον Βορρά ως αποτέλεσμα του φαγώματος από βόρειες γυναίκες είναι:
d= 0,5 * (0,95*z) * a/2



Αν υποθέσουμε ότι από το σύνολο των χρημάτων που κατευθύνθηκαν στο γυναικείο πληθυσμό ένα 10% πήγε σε αποταμίευση στην οικονομία των νοτίων, ένα 30% στις τράπεζες των Βορείων (για να είναι τα λεφτά ασφαλή) και ένα 60% κατευθύνθηκε προς την κατανάλωση (οι γυναίκες σπαταλούν πολλά)

Οπότε έχουμε την δεύτερη ροή χρημάτων προς το Βορρά. Δηλ.
e=0,3 * a/2

Από ότι δείχνουν τα στατιστικά οι χώρες του Νότου εισάγουν περισσότερα από ότι εξάγουν. Κατά συνέπεια και για λόγους απλοϊκότητας ας πούμε ότι τα καταναλωτικά αγαθά που είναι διαθέσιμα στις χώρες του Νότου είναι 50% από τον Νότο, 30% από τον Βορρά και 20% από τον υπόλοιπο κόσμο.



Οπότε έχουμε μία τρίτη ροή προς τον Βορρά

k= 0,6 * 0,3 * a/2

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν προκύπτει ότι ένα σημαντικό μέρος του φαγώματος των χρημάτων του Νότου καταλήγει στις επιχειρήσεις του Βορρά, δηλ. στην πραγματική τους οικονομία, στο ΑΕΠ, στους μισθού τους, στο φορολογητέο υλικό τους, τις επενδύσεις τους κλπ. ως αποτέλεσμα του γυναικείου ψυχισμού.

Ανάλυση για τον παράγοντα c (τα ποτά)

Αν υποθέσουμε ότι τα ποτά που καταναλώνονται στις χώρες του Νότου (μπύρα, κρασί, αλκοολούχα) είναι κατά το ήμισυ από την παραγωγή αυτών. Κατά κύριο λόγο το κρασί, ενώ το υπόλοιπο αφορά ποτά που παράγονται στις χώρες του Βορρά (μπύρα, ουίσκι κλπ) τότε


έχουμε την τέταρτη ροή χρημάτων από τον Νότο προς τις οικονομίες του βορρά
Δηλ. 
l = a/2 * 0,50


Συμπέρασμα: Ο Jeroen κάνει λάθος. Δεν σπαταλιούνται τα λεφτά των Νοτίων. Αποταμιεύονται στις οικονομίες του Βορρά. 
Αν και οικονομολόγος με ειδίκευση στην αγροτική οικονομία, διαβάζει λάθος τα οικονομικά δεδομένα και ο βεμπεριανικός καλβινισμός του δεν τον βοηθά.







Σχόλια

Ο χρήστης spiretos72 είπε…
ypervoles :-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε