Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας αριθμός όφελος στην κοινωνία και στην οικονομία

Η χώρα μας είναι η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν αναγνωρίζει τον πολίτη με έναν μοναδικό τρόπο. Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν έχουμε ψηφιακή ταυτότητα και ψηφιακές υπογραφές. Είμαστε η μοναδική χώρα που ο κάθε ένας πολίτης θα πρέπει να ξέρει απέξω τουλάχιστον τρεις αριθμούς (αλφαριθμητικά στην πράξη) που τα αναγνωρίζουμε με τα υπέροχα ελληνικά αρκτικόλεξα: ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ. Για να μην αναφέρουμε πόσα άλλα πιο εξειδικευμένα πρέπει να κατέχουμε στην διάρκεια της ζωής μας).
Στην πράξη: Είναι 9 το πρωί στην ουρά (ελληνικότατο φαινόμενο) στον ΕΦΚΑ. Μπροστά μου μία ηλικιωμένη κυρία. Για να διεκπαιρεώσει ένα αίτημα για την σύνταξη της ο υπάλληλος της ζητά τον κωδικό ασφαλιστικού ταμείου. Του δίνει ένα χαρτάκι. Της ζητάει τον αριθμό δελτίου ταυτότητας. Του δίνει την ταυτότητα. Ζητά το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ. Η ηλικιωμένη κυρία δεν τα διαθέτει. Δεν μπορει να εξυπηρετηθεί. Θα πρέπει να έχει στο χέρια αυτά τα χαρτάκια με τα αλφαριθμητικά για να του τα δώσει. Απογοητευμένη υποχωρεί. Θα επανέλθει, δεν μπορεί να κάνει και αλλιώς.
Βλέποντας την ψελλίζω. Ένας αριθμός μας χρειάζεται που να  μας ακολουθεί από την γέννηση έως τον θάνατο. Και εφαρμογές για τους πολίτες για να κάνουν τις εργασίες τους από το σπίτι, αλλά αυτό είναι μία άλλη πονεμένη ιστορία.
Ένας αριθμός, με το που γεννιόμαστε να τον λαμβάνουμε από το μαιευτήριο. Με το που μετοικούμε στην χώρα να μας το παρέχουν. Με αυτόν θα αναγνωριζόμαστε στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, στον στρατό, στο ασφαλιστικό μας ταμείο, στην εφορία, στις τράπεζες, στην σύνταξη, στον θάνατο και όπου αλλού απαιτείται. Αυτός θα μας κάνει διακριτό ως φυσικό πρόσωπο μηχανογραφικά ώστε να μπορούν τα πληροφοριακά συστήματα να μας αναγνωρίζουν και να μπορούμε να διεκπεραιώσουμε τις δουλειές μας. Η ωφέλεια στην κοινωνία και στην πολιτεία μας θα είναι τεράστια.
Αλλά και στην οικονομία. Αναλογιστείτε το κόστος συντήρησης τόσων μηχανογραφικών μητρώων με διαφορετικές κωδικοποιήσεις πολιτών. Χρήματα των φορολογούμενων πολιτών για να κατασκευάζονται και να συντηρούνται τα πληροφοριακά συστήματα - σιλό των ιδιοκτητών των κωδικοποιήσεων. Εκατομμύρια θα αποταμιεύονταν για να αξιοποιηθούν σε έργα υποδομών και κοινής ωφέλειας αντί να σπαταλιούνται στην συντήρηση των μονολιθικών πληροφοριακών συστημάτων.
Πόσο μάλλον που ζούμε στην εποχή των βιομετρικών αναγνωριστικών. Το δακτυλικό αποτύπωμα, η αναγνώριση της ίριδας, η αναγνώριση του σχήματος του προσώπου αλλάζει τον τρόπο που μοναδικοποιούμε τα φυσικά πρόσωπα. Και εμείς στην χώρα μας συνεχίζουμε να αναγνωρίζουμε τον κάτοικο - πολίτη με διάφορους κωδικούς και αλφαριθμητικά.

Στοιχειώδες κ. Γουοτσον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε