Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Χουλιγκανισμός ως πρόβλημα

Ας το παραδεχτούμε. Οι κοινωνίες δεν είναι μηχανισμοί στους οποίους διαμορφώνοντας μία ροή ενεργειών (βλέπε νόμοι) θα λειτουργούν σωστά και θα καταλήγουν σε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα, την εύρυθμη και χωρίς προβλήματα λειτουργία τους.
Είναι πολύπλοκοι οργανισμοί και πάντοτε θα υπάρχουν προβλήματα για τα οποία θα προτείνονται "οριστικές λύσεις" που δεν θα τα επιλύουν.
Στην ουσία οι ενέργειες για την επίλυση ενός προβλήματος σκοπό έχουν τον περιορισμό της έκστασης του και σε καμία περίπτωση την πλήρη λύση του.
Εν προκειμένω θα αναφερθώ σε ένα πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά στην "επικαιρότητα", και καταναλώνει "τόνους μελανιού" για διαπιστώσεις, προτάσεις, λύσεις, αυτό της εκ του ποδοσφαίρου εκπορευόμενης βίας (χουλιγκανισμός).
Το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίστηκε στην Ελλάδα μαζικά και συγκροτημένα από τις αρχές της δεκαετίας του '80 και συνεχίζει να υφίσταται σε έντονο βαθμό. Οι αιτίες είναι αρκετές και έχουν καταγραφεί σε κείμενα κοινωνιολόγων εδώ και χρόνια. Ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν γίνει αλλά ήταν αδύναμες και ουδέποτε έχουν φέρει ένα αποτέλεσμα.
Αν πρέπει να εκφράσω μία άποψη, πιστεύω ότι ο χουλιγκανισμός δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Ωστόσο αυτό είναι αδύνατο αν αναλογιστούμε ότι φαινόμενα οπαδικής βίας έχουμε από την εποχή της στάσης του Νίκα (525). Ωστόσο είναι δυνατόν να περιοριστεί με μία σειρά προτρεπτικών μέτρων από την πολιτεία και τις ποδοσφαιρικές ομάδες. Ας προτείνω μερικά.

Ο ρόλος της πολιτείας.
1) Παρεμβάσεις της πολιτείας μέσω της εκπαίδευσης ενάντια στον χουλιγκανισμό,
2) Να μην χρηματοδοτεί τα επαγγελματικά ποδοσφαιρικά σωματεία γενικά. Ακόμα και στην περίπτωση του ΟΠΑΠ να προτείνει συμφωνίες με κάθε ΠΑΕ για την συμμετοχή των ομάδων στο στοίχημα,
3) Να μην χρηματοδοτεί την κατασκευή των γηπέδων των ΠΑΕ, να το κάνουν από μόνες τους με χρήματα των φιλάθλων τους,
4)Να παρεμβαίνει με αυστηρές ποινές σωφρονισμού (όχι φυλάκιση, αλλά πολύμηνη υποχρεωτική κοινωνική εργασία) σε περιπτώσεις βανδαλισμών εκτός γηπέδων,
5) Καμία ανοχή σε φορολογικές και ασφαλιστικές παραβάσεις των ΠΑΕ. Αυστηρά μέτρα σε περίπτωση χρεών προς το δημόσιο. Αυστηρός έλεγχος στα οικονομικά των σωματείων,
6) Κατάργηση των οπαδικών συνδέσμων.


Ο ρόλος των ποδοσφαιρικών σωματείων

1) Θα πρέπει να προστατεύουν οι ίδιες από φασαρίες τα γήπεδα που διεξάγονται οι αγώνες.
2) Να καταγράφουν και να να απαγορεύουν την είσοδο σε ταραξίες
3) Να κατασκευάζουν μόνες τους τα γήπεδα τους.
4) Να λειτουργούν με τους όρους της αγοράς.

Αυτές οι λίγες προτάσεις δεν είναι ανεφάρμοστες, κάποιες δε από αυτές έχουν υιοθετηθεί αλλά η εφαρμογή τους είναι ελλιπής. Πιστεύω ότι το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι απαξιωμένο προιόν, θεωρώ ότι θα απαξιωθεί επιπλέον και ότι θα συνεχίζει να αποτελεί χώρο στον οποίο θα συνυπάρχουν η βία, η παρανομία, το ξέπλυμα χρήματος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε