Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μία παράσταση που να ΜΗΝ πας

Τετάρτη απόγευμα αποφάσισα να πάω θέατρο, εμπορικό θέατρο.

ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ των Αλέξανδρου Ρήγα, Δημήτρη Αποστόλου
Θέατρο ΗΒΗ
Σαρρή 27, Ψυρρή, 210-3215127Απογ.: Σάβ. (λαϊκή), Κυρ., 6.15 μ.μ., Βραδ.: Τετ. 8.15 μ.μ., Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ. 9.15 μ.μ. € 24,00, λαϊκή-φοιτ.: € 18,00. Διάρκεια 150΄.

Εκτιμώντας τους σεναριογράφους από τις έξυπνες δουλειές που είχαν κάνει στην τηλεόραση έκρινα ότι θα άξιζε ο κόπος να δώ μία θεατρική παράσταση τους. Όμως:
Εν αρχή είναι τα λεφτά. 24 Ευρά είναι πολλά, αλλά ας είναι τουλάχιστον έχει εντυπωσιακά σκηνικά. Ε να πληρωθούν και οι σκηνογράφοι (οι μόνοι που το αξίζουν). Εν συνεχεία το χάος. Ουρλιαχτά, συμμετέχοντες που δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα γέλια επί σκηνής (προσβάλλοντας τους ανθρώπους που τους παρακολουθούν), να πηγαινοέρχονται σαματι και τους έχουν βάλει νέφτι (ξέρετε που), αλλοπαρμένες τηλεοπτικές περσόνες οι οποίες αναπαράγουν τον εαυτό τους όπως η γρίπη των πουλερικών, ουρλιαχτά (πολλαπλά), θόρυβος. Όσον αφορά το κείμενο: τηλεοπτικού σίριαλ συνοθύλευμα με κακόγουστες ατάκες παρμένες από το Internet, από διαφημίσεις (που δε κοτ νταουν, το κατσαρώνουμε το κανταιφι κ.α.). Όσο για το κοινό... ε εκεί είναι όλα τα λεφτά. Θεοπούλες με ξασμένο μαλλί που χαχανίζανε σε κάθε κουταμάρα, κοινό ριάλιτυ που χειροκροτούσε τους συμμετέχοντες σε κάθε ακροβατικό που έκαναν, θαμώνες σκυλάδικων που χτυπιόντουσαν όσαν να βλέπαν τον Ρουβά, παρακολουθητές πρωινών εκπομπών που είχαν βάλει ότι κακόγουστο είχαν και ήρθαν να δούν το πανηγύρι και κάποιοι βλάκες σαν και εμάς που τα κλαίγαμε τα ευράκια μας. Όσον αφορά το σενάριο αμά το δίναν στον Πρετεντέρη (τον μπαμπά) ή τον Σακελάριο θα το χρησιμοποιούσε στο τζάκι για να ζεσταθεί.

Σχόλια

Ο χρήστης ΑΘΑΝΑΣΙΑ είπε…
ΧΡΗΣΤΟ ΑΜΑ ΔΕΝ Σ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΙΨΕΝ.ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΘΑ ΣΑΙ, ΑΣΕ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ Κ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΟΡΥ
Ο χρήστης γιώργος είπε…
ΧΡΗΣΤΟ ΑΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΛΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΕΒΕΙ ΦΕΤΟΣ (ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ).

THANX ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΒΗ ΚΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ.
Ο χρήστης Spyros είπε…
Πολύ καλό κείμενο, γέλασα πολύ. Και εγω που νόμιζα πως η παρασταση μπορεί να άξιζε...αν και λόγω απόστασης μαλλον δεν θα την έβλεπα. Μου αρέσει πολύ το στυλ γραφής...απολύτως βιτριολικό

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …