Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άσκηση Ελεύθερης γραφής

O Peter Elbow παρουσιάζει την ελεύθερη γραφή ως εξής: "Για να κάνετε μία άσκηση ελεύθερης γραφής αναγκάσετε τον εαυτό σας να γράψει ασταμάτητα για δέκα λεπτά. Μερικές φορές θα παράγετε καλό υλικό και άλλες φορές γραπτά ανάξια λόγου, αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος. Μπορείτε να επιμείνετε σε ένα θέμα ή να πετάγεστε από το ένα στο άλλο, αλλά δεν έχει σημασία. Ο στόχος δεν είναι η ταχύτητα αλλά η διαδικασία. Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε κάτι να γράψετε, γράψτε πως σας κάνει αυτό να αισθάνεστε....."
Elbow, P. (1981) Writing with Power. Techniques for mastering the writing process, Galaxy Books, Oxford University, New Press.

To πείραμα είναι ένα κείμενο του ενός λεπτού πάνω στην διαδικασία γραφής και επικοινωνίας:

Είναι πολύ δύσκολο να πρέπει να εκφράζεσαι καθημερινά. Να πρέπει να επικοινωνείς να γράφεις, να μιλάς. Είναι κάτι που διδάσκεται αλλά….. διδάσκεται καλά? Είναι πολύ δύσκολο να έχει συγκροτημένη σκέψη, ξεκάθαρό λόγο. Να είσαι επικοινωνιακός και ταυτόχρονα να είσαι χαρισματικός. Να κρύβεις τα στοιχεία του χαρακτήρα σου που είναι αρνητικά. Να μην προκαλείς και να μην εναντιώνεσαι ακόμα απέναντι και σε αυτούς που δεν συμπαθείς.
Είναι πολύ δύσκολο για μένα….. να συνδυάσω την σκέψη με τον λόγο. Δεν είμαι εκπαιδευμένος να το κάνω και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί όταν μιλώντας μασάω τα λόγια μου, κόβω τις εκφράσεις μου…. Δεν μπορώ να ακολουθήσω την σκέψη μου. Νιώθω πολλές φορές ότι το μυαλό μου δεν επεξεργάζεται καλά και γρήγορα την πληροφορία….. Άραγε αυτό μπορεί να ασκηθεί? Μπορώ να γίνω εύστοχος στην σκέψη και στον λόγο? Με ποιο τρόπο?

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

Εισαγωγή Μία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία. Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών. Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες