Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άσκηση Ελεύθερης γραφής

O Peter Elbow παρουσιάζει την ελεύθερη γραφή ως εξής: "Για να κάνετε μία άσκηση ελεύθερης γραφής αναγκάσετε τον εαυτό σας να γράψει ασταμάτητα για δέκα λεπτά. Μερικές φορές θα παράγετε καλό υλικό και άλλες φορές γραπτά ανάξια λόγου, αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος. Μπορείτε να επιμείνετε σε ένα θέμα ή να πετάγεστε από το ένα στο άλλο, αλλά δεν έχει σημασία. Ο στόχος δεν είναι η ταχύτητα αλλά η διαδικασία. Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε κάτι να γράψετε, γράψτε πως σας κάνει αυτό να αισθάνεστε....."
Elbow, P. (1981) Writing with Power. Techniques for mastering the writing process, Galaxy Books, Oxford University, New Press.

To πείραμα είναι ένα κείμενο του ενός λεπτού πάνω στην διαδικασία γραφής και επικοινωνίας:

Είναι πολύ δύσκολο να πρέπει να εκφράζεσαι καθημερινά. Να πρέπει να επικοινωνείς να γράφεις, να μιλάς. Είναι κάτι που διδάσκεται αλλά….. διδάσκεται καλά? Είναι πολύ δύσκολο να έχει συγκροτημένη σκέψη, ξεκάθαρό λόγο. Να είσαι επικοινωνιακός και ταυτόχρονα να είσαι χαρισματικός. Να κρύβεις τα στοιχεία του χαρακτήρα σου που είναι αρνητικά. Να μην προκαλείς και να μην εναντιώνεσαι ακόμα απέναντι και σε αυτούς που δεν συμπαθείς.
Είναι πολύ δύσκολο για μένα….. να συνδυάσω την σκέψη με τον λόγο. Δεν είμαι εκπαιδευμένος να το κάνω και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί όταν μιλώντας μασάω τα λόγια μου, κόβω τις εκφράσεις μου…. Δεν μπορώ να ακολουθήσω την σκέψη μου. Νιώθω πολλές φορές ότι το μυαλό μου δεν επεξεργάζεται καλά και γρήγορα την πληροφορία….. Άραγε αυτό μπορεί να ασκηθεί? Μπορώ να γίνω εύστοχος στην σκέψη και στον λόγο? Με ποιο τρόπο?

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …

Το κοινωνικό συμβόλαιο: Hobbes εναντίον Locke

«... να διαθέσω τη δικαιοσύνη και την αιδημοσύνη
Μεταξύ των ανθρώπων ήν να την διανείμω σε όλους;»
«Σε όλους» είπε ο Ζεύς, «και όλοι να μετέχουν
Γιατί, αν ολίγοι μετέχουν σε αυτές
Είναι αδύνατον να υπάρξουν πόλεις»
Πλάτωνας
«Από αυτά φανερώνεται ότι η πόλις είναι κάτι κατά φύσιν,
Και ότι ο άνθρωπος είναι από την φύση του πολιτικό ζώον»
Αριστοτέλης

Εισαγωγή Υπήρξεμία ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος ώστε η πολιτική εξουσία του κυβερνώντος και η πολιτική υποχρέωση του κυβερνώμενου να νομιμοποιηθούν. Να υπάρξει ένα σύνολο κανόνων κοινά αποδεκτών που να έχουν συμφωνηθεί εκατέρωθεν και να διέπουν τις μεταξύ των σχέσεις, υποχρεώσεις και δεσμεύσεις. Παρά το γεγονός ότι αρκετοί στοχαστές από την εποχή των Πλάτωνα (427-347 π.Χ) και Αριστοτέλη (384-322 π.Χ) προσπάθησαν να οριοθετήσουν την ανάγκη ύπαρξης της πολιτικής κοινωνίας, όλες οι θεωρίες αναφορικά με τον τεχνητό τρόπο παραγωγής της πολιτικής κοινωνίας μέσω μίας συνθήκης δεν υπήρξαν αρκούντως επεξεργασμένες και δεν εισχώρησαν σε βάθος προς μία συνεκτική…