Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περιπλανώμενος σε ένα φεστιβάλ

Το φεστιβάλ του περιοδικού Βαβέλ (http://www.comicart.gr/portal/) πάντοτε ήταν για μένα ένα από τα γεγονότα τα οποία περιμένω πως και πώς κάθε χρόνο. Είναι ένα είδος ανάγκης ή καλύτερα παράδοσης να πηγαίνω και παρακολούθω τα events του.
Εν γένει πηγαίνω και στο festival με φίλους, αλλά αυτήν την φορά δεν κατάφερα να πείσω κάποιον να μου κάνει παρέα και έτσι πήγα μόνος. ΄
Περιπλανήθηκα στα κομικ των διαφόρων κομιστών Ελλήνων και ξένων. Διάβασα τα περισσότερα από αυτά, πολλές από τις ιστορίες με εξέπληξαν άλλες μου άφησαν ένα ευχάριστο και άλλες που προκάλεσαν έντονη στεναχώρια. Πολλές από τις ιστορίες των κομιστών έχουν πολλά να πουν και μιλούν πολλές φορές για την μοναξιά, την αποτυχία, την έλλειψη επικοινωνίας και εμπιστοσύνης, την ματαιοδοξία της ζωής, την αβεβαιότητα του μέλλοντος, την δυσκολία του παρόντος. Αφιέρωσα περισσότερο χρόνο σε αυτά τα εκθέματα γιατι ταίριαζαν στην τρέχουσα ψυχολογία μου.
Χμμμμ!!! Το κέφι μου το έφτιαξε μία τρελή ομάδα ακροβατών σε μία καταπληκτική περφόρμανς παρωδία μίας vampire ιστορίας. Η κολλεκτίβα αποκαλείται circo ridicule και είναι εξερετικά ενδιαφέρουσα.
Το συναυλιακό μέρος δεν με ικανοποίησε. Μπάντες σε post σχεδιασμούς (post-punk, post-rock) δεν είναι και το καλυτερο μου.
Το βιβλιοποωλείο ήταν γεμάτο από αγαπημένους συγγραφείς. Προτίμησα ένα έργο του Παλουνιουκ - "Ο επιζών"
Α!!! πήγα και cinema. Το εξαιρετικό "Thank you for smoking" είναι εκπληκτικό. Πρέπει να το δεί κάποιος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …