Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο γρίφος του Einstein

Το είχα λάβει παλιά με mail ως τροφή για σκέψη. Το βρήκα μπροστά μου στην εκκαθάριση των mail μου και είπα να το αναρτήσω. Δεν είμαι σίγουρος ότι το quiz έτσι όπως έχει τεθεί, κρίνοντας και από τις μάρκες των τσιγάρων το έχει γράψει ο διάσημος επιστήμονας. Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι το βάζω ως μία προσπάθεια ενεργοποίησης των νευρώνων των αγαπητών φίλων που διαβάζουν το blog μου. Εμπρός αναλύσετε και συνθέσετε. Η δύναμη είναι στο μυαλό όπως έλεγε και ο Francis Bacon ενώ ο Nietzsche το πάει πιο πέρα: Η δύναμη είναι στην βούληση (!!! είναι το θέμα της επόμενης εργασίας μου)

Ιδού:

Ο ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ EINSTEIN

Υπάρχουν 5 σπίτια, 5 διαφορετικών χρωμάτων. Σε κάθε ένα σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας. Οι 5 ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού, καπνίζουν μια συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο ζώο. Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια ζώα, διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ: ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΨΑΡΙ;

ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

1. O Αγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι
2. Ο Σουηδός έχει ένα σκύλο
3. Ο Δανός πίνει τσάι
4. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι
5. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ
6. Αυτός που καπνίζει Pall Mall εκτρέφει πουλιά
7. Ο ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill
8. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα
9. Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι
10. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σε αυτόν που έχει γάτες
11. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σε αυτόν που καπνίζει Dunhill
12. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει Blue Master πίνει μπύρα
13. Ο Γερμανός καπνίζει Prince
14. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι
15. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό

Ο Einstein έγραψε αυτό το γρίφο τον 20ο αιώνα. Υποστήριξε ότι το 98% των ανθρώπων δεν μπορούν να το λύσουν.
Προσεχώς η απάντηση

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο Γερμανός είναι ο ιδοκτήτης της διάσημης γυάλας (το ψάρι βρέθηκε δηλητηριασμένο από τις αναθυμιάσεις των τσιγάρων της γειτονιάς...)
Και ο γρίφος περί του 2% σίγουρα δεν ισχύει στις μέρες μας (ευτυχώς!):)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο μύθος περί του 2% ήθελα να πω...:) Επίσης αμφιβάλλω αν έχει καμία σχέση με τον Einstein. Τι σημασία έχει? Είναι ένα συμπαθέστατο τεστ λογικής!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …