Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο γρίφος του Einstein

Το είχα λάβει παλιά με mail ως τροφή για σκέψη. Το βρήκα μπροστά μου στην εκκαθάριση των mail μου και είπα να το αναρτήσω. Δεν είμαι σίγουρος ότι το quiz έτσι όπως έχει τεθεί, κρίνοντας και από τις μάρκες των τσιγάρων το έχει γράψει ο διάσημος επιστήμονας. Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι το βάζω ως μία προσπάθεια ενεργοποίησης των νευρώνων των αγαπητών φίλων που διαβάζουν το blog μου. Εμπρός αναλύσετε και συνθέσετε. Η δύναμη είναι στο μυαλό όπως έλεγε και ο Francis Bacon ενώ ο Nietzsche το πάει πιο πέρα: Η δύναμη είναι στην βούληση (!!! είναι το θέμα της επόμενης εργασίας μου)

Ιδού:

Ο ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ EINSTEIN

Υπάρχουν 5 σπίτια, 5 διαφορετικών χρωμάτων. Σε κάθε ένα σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας. Οι 5 ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού, καπνίζουν μια συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο ζώο. Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια ζώα, διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ: ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΨΑΡΙ;

ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

1. O Αγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι
2. Ο Σουηδός έχει ένα σκύλο
3. Ο Δανός πίνει τσάι
4. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι
5. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ
6. Αυτός που καπνίζει Pall Mall εκτρέφει πουλιά
7. Ο ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill
8. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα
9. Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι
10. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σε αυτόν που έχει γάτες
11. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σε αυτόν που καπνίζει Dunhill
12. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει Blue Master πίνει μπύρα
13. Ο Γερμανός καπνίζει Prince
14. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι
15. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό

Ο Einstein έγραψε αυτό το γρίφο τον 20ο αιώνα. Υποστήριξε ότι το 98% των ανθρώπων δεν μπορούν να το λύσουν.
Προσεχώς η απάντηση

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο Γερμανός είναι ο ιδοκτήτης της διάσημης γυάλας (το ψάρι βρέθηκε δηλητηριασμένο από τις αναθυμιάσεις των τσιγάρων της γειτονιάς...)
Και ο γρίφος περί του 2% σίγουρα δεν ισχύει στις μέρες μας (ευτυχώς!):)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο μύθος περί του 2% ήθελα να πω...:) Επίσης αμφιβάλλω αν έχει καμία σχέση με τον Einstein. Τι σημασία έχει? Είναι ένα συμπαθέστατο τεστ λογικής!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε