Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ralph Miliband

Διαβάζοντας το βιβλίο του Hewywood "Πολιτικές Ιδεολογίες" έπεσα πάνω σε ένα μικρό απόσπασμα ενός σοσιαλιστή θεωρητικού, του Ralph Miliband (1924-1994). Μου έκανε εντύπωση το κείμενο και ο Miliband. 
Αντιγράφω το κείμενο και κάνω μία μικρή αναφορά στον Miliband.
"Η αντίληψη πως ο καπιταλισμός έχει μεταμορφωθεί εκτενώς και πως εκπροσωπεί ότι καλύτερο θα ήλπιζε να πετύχει η ανθρωπότητα είναι μία τρομερή προσβολή για την ανθρώπινη φυλή"
Το απόσπασμα προέρχεται από το τελευταίο βιβλίο του Miliband λίγο πριν πεθάνει με τίτλο "Ο Σοσιαλισμός μίας σκεπτικιστικής εποχής".
Πέρα από το κείμενο ο Miliband μου έκανε εντύπωση για άλλα δύο ζητήματα.
α) Είναι ο πατέρας του ηγέτη των εργατικών στην Αγγλία Ed Miliband ο οποίος ανταγωνίστηκε για την ηγεσία των εργατικών με τον αδερφό του David Miliband.
β) Ο Ralph Miliband είχε μία διανοητική διένεξη για το ζήτημα του μαρξισμού με τον Έλληνα αναθεωρητή μαρξιστή Νίκο Πουλαντζά, γνωστό ως Miliaband-Poulantzas Debate.

Σχετικά links:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_Miliband
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicos_Poulantzas
http://science.jrank.org/pages/11326/State-Instrumentalism-Structuralism.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Miliband
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Miliband
http://www.poulantzas.gr/



Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
http://www.monde-diplomatique.gr/spip.php?article93
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
http://www.koutipandoras.gr/?p=20867

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …