Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Leonardo da Vinci στην Αθήνα - Ποτέ την Κυριακή

Η κορυφαία keyword των τελευταίων δύο ετών είναι αναμφίβολα το όνομα Da Vinci. Ο μεγάλος καλλιτέχνης, επιστήμονας, ουμανιστής διεγείρει την φαντασία και την περιέργεια του κόσμου μετά την συγγραφή του best seller βιβλίου του Dan Brown "Κώδικας Da Vinci" (www.danbrown.com). Μία έκθεση που αφορά την δουλειά του μεγάλου ουμανιστή δεν θα άφηνε ασυγκίνητο κανένα.

Πήγα: Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2006
Είδα: Λεονάρντο, η μεγαλοφυΐα
Σαράντα χειροποίητες ρεπλίκες μηχανών σε πραγματικές διαστάσεις κατασκευασμένες με βάση τους... κώδικες του Leonardo Da Vinci, από το Museo delle Grande Macchine Funzionanti ed Interative.
Μέρος: ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΚΤΙΡΙΟ 5 Πειραιώς 254, Ταύρος, 2125400000.
Κόστος: Εισιτ. € 9, παιδικό, φοιτητικό, οικογενειακό € 6, συνταξιούχοι € 4.
Διάρκεια: Μέχρι 31/3Δευτ., Τετ., Παρ. 9 π.μ.-9 μ.μ. Τρ., Πέμ. 9 π.μ.-2 μ.μ. Σάβ. 10 π.μ.-4 μ.μ. Κυρ. 11 π.μ.-4 μ.μ.

Εντυπώσεις: Δύσκολα πας εκεί. Ανάμεσα σε εγκαταλελειμένα κτήρια, αποθήκες, παλιά εργοστάσια, ένας κατεστραμένος δρόμος όπου ίσα-ίσα χωρούν να περάσουν δύο αυτοκίνητα μέσα στα νερά και στην λάσπη σε οδηγεί στο πάρκινκ του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού δίπλα ακριβώς στο χώρο της έκθεσης. Λυπήθηκα το κόσμο που περπατούσε αυτόν τον δρόμο προσπαθώντας να αποφύγει τα αυτοκίνητα και να μην πέσει στα χαντάκια και στις λάσπες. Ο χώρος στο μεταξύ δίπλα από το parking μέσα στο ακουπίδια και στα παλιοσίδερα. Άσχετο αλλά στον προαύλιο αυτό χώρο είχε γίνει το Shockwave το 2002.
Επί της ουσίας. Το κτίριο 5 είναι ένα άθλιο παράπηγμα, πρώην αποθήκη το οποίο το έχουν ντύσει με ένα τεράστιο πανί εξωτερικά (αν θυμάμαι καλά είχε χρησιμοποιηθεί σαν συναυλιακός χώρος το 2003 και είχα δεί μία συναυλία των calexico - πολύ καλή συναυλία). Με το που μπαίνεις ένας καλά διαμορφωμένος χώρος υποδοχής με αρκετά αναμνηστικά. Η πρώτη κρυάδα είναι το εισητήριο 9 Ευρά άμα είσαι ενήλικας. Η δεύτερη κρυάδα: ο κύριος της έκθεσης χώρος είναι μία κανονική παιδική χαρά. Εντάξει εσωτερικά τον έχουν προσέξει το χώρο αλλά δεν παύει να είναι αποθήκη. Άτυχη μέρα αποφασίσαμε να έρθουμε. Εν συντομία λοιπόν μιάς και σύντομα είδαμε την έκθεση, παρουσιάζονται καμμία σαρανταριά κατασκευές με βάση σχέδια του Da Vinci αρκετές από τις οποίες μπορείς να αγγίξεις. Ενδιαφέρουσες αν αναλογιστείς την εποχή του σχεδιασμού τους. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τις παρατηρήσω καλά διότι οι περισσότερες ήταν απασχολημένες εν ήδη "ξύλινο αγογάκι" από τα πιτσιρίκια. Πάντως δεν χρειάζεσαι πάνω από 20 λεπτά για να περιδιαβείς και να παρατηρήσεις τα αντικείμενα. Στα αρνητικά το εισητήριο, ο χώρος, το στήσιμο των κατασκευών. Στα θετικά τα ίδια τα δημιουργήματα και ο interactive χαρακτήρας τους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε