Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Leonardo da Vinci στην Αθήνα - Ποτέ την Κυριακή

Η κορυφαία keyword των τελευταίων δύο ετών είναι αναμφίβολα το όνομα Da Vinci. Ο μεγάλος καλλιτέχνης, επιστήμονας, ουμανιστής διεγείρει την φαντασία και την περιέργεια του κόσμου μετά την συγγραφή του best seller βιβλίου του Dan Brown "Κώδικας Da Vinci" (www.danbrown.com). Μία έκθεση που αφορά την δουλειά του μεγάλου ουμανιστή δεν θα άφηνε ασυγκίνητο κανένα.

Πήγα: Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2006
Είδα: Λεονάρντο, η μεγαλοφυΐα
Σαράντα χειροποίητες ρεπλίκες μηχανών σε πραγματικές διαστάσεις κατασκευασμένες με βάση τους... κώδικες του Leonardo Da Vinci, από το Museo delle Grande Macchine Funzionanti ed Interative.
Μέρος: ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΚΤΙΡΙΟ 5 Πειραιώς 254, Ταύρος, 2125400000.
Κόστος: Εισιτ. € 9, παιδικό, φοιτητικό, οικογενειακό € 6, συνταξιούχοι € 4.
Διάρκεια: Μέχρι 31/3Δευτ., Τετ., Παρ. 9 π.μ.-9 μ.μ. Τρ., Πέμ. 9 π.μ.-2 μ.μ. Σάβ. 10 π.μ.-4 μ.μ. Κυρ. 11 π.μ.-4 μ.μ.

Εντυπώσεις: Δύσκολα πας εκεί. Ανάμεσα σε εγκαταλελειμένα κτήρια, αποθήκες, παλιά εργοστάσια, ένας κατεστραμένος δρόμος όπου ίσα-ίσα χωρούν να περάσουν δύο αυτοκίνητα μέσα στα νερά και στην λάσπη σε οδηγεί στο πάρκινκ του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού δίπλα ακριβώς στο χώρο της έκθεσης. Λυπήθηκα το κόσμο που περπατούσε αυτόν τον δρόμο προσπαθώντας να αποφύγει τα αυτοκίνητα και να μην πέσει στα χαντάκια και στις λάσπες. Ο χώρος στο μεταξύ δίπλα από το parking μέσα στο ακουπίδια και στα παλιοσίδερα. Άσχετο αλλά στον προαύλιο αυτό χώρο είχε γίνει το Shockwave το 2002.
Επί της ουσίας. Το κτίριο 5 είναι ένα άθλιο παράπηγμα, πρώην αποθήκη το οποίο το έχουν ντύσει με ένα τεράστιο πανί εξωτερικά (αν θυμάμαι καλά είχε χρησιμοποιηθεί σαν συναυλιακός χώρος το 2003 και είχα δεί μία συναυλία των calexico - πολύ καλή συναυλία). Με το που μπαίνεις ένας καλά διαμορφωμένος χώρος υποδοχής με αρκετά αναμνηστικά. Η πρώτη κρυάδα είναι το εισητήριο 9 Ευρά άμα είσαι ενήλικας. Η δεύτερη κρυάδα: ο κύριος της έκθεσης χώρος είναι μία κανονική παιδική χαρά. Εντάξει εσωτερικά τον έχουν προσέξει το χώρο αλλά δεν παύει να είναι αποθήκη. Άτυχη μέρα αποφασίσαμε να έρθουμε. Εν συντομία λοιπόν μιάς και σύντομα είδαμε την έκθεση, παρουσιάζονται καμμία σαρανταριά κατασκευές με βάση σχέδια του Da Vinci αρκετές από τις οποίες μπορείς να αγγίξεις. Ενδιαφέρουσες αν αναλογιστείς την εποχή του σχεδιασμού τους. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τις παρατηρήσω καλά διότι οι περισσότερες ήταν απασχολημένες εν ήδη "ξύλινο αγογάκι" από τα πιτσιρίκια. Πάντως δεν χρειάζεσαι πάνω από 20 λεπτά για να περιδιαβείς και να παρατηρήσεις τα αντικείμενα. Στα αρνητικά το εισητήριο, ο χώρος, το στήσιμο των κατασκευών. Στα θετικά τα ίδια τα δημιουργήματα και ο interactive χαρακτήρας τους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

Εισαγωγή Μία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία. Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών. Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …