Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποπκορνική Επανάσταση


Το να πας να δείς ένα blockbuster δημιουργημένο στα χολυγουντιανά στούντιο είναι μία πρόκληση. Δεν είναι μόνο η μεταφορά ενός comic στο cinema που με ανησυχούσε, δεδομένης της κατ' εκτίμησης μου αποτυχημένης μεταφοράς, πλην Burton (http://www.imdb.com/name/nm0000318/), σχεδόν όλων των comics, αλλά και το τι θέλουν να πούν οι Γουατσόφσκι. Διότι καλά τα ξεκινήσανε στο Matrix 1 αλλά πατάτα η συνέχεια.
Σίγουρα σε αυτό το σενάριο βάλανε πολλά. Το αλλάξανε το comic σίγουρα, του δώσανε στοιχεία από πολλές πηγές. Συμβολισμός σε όλο το μεγαλείο. Σύγχρονα και παρελθοντικά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία σε ένα mixer καταιγιστικού ρυθμού, νοημάτων, εικόνων, συμβόλων. Όπως λέει και ο Η. Φραγκούλης στην κριτική του στην Athens Voice: τα μπόλιασε όλα από "1984" έως και "Fahrenheit 451", "Fight club" (διάβασε: http://www.athensvoice.gr/104/1490/7/7/7/showdoc.html). Τα λέει όλα και καλά ο Η. Φραγκούλης στην Voice. Τα είδα και εγώ στον Microcosmo.
Όμως το τέλος. Πάντα αυτό το τέλος τα αλλάζει όλα. Πολύ συγκαταβατικό. Το τέλος ολοκληρώνει μία ταινία.
Και το τέλος είναι "υπέροχο". Ο κόσμος εξεγείρεται, το σύμβολο ανατινάσεται, ο δικτάτορας καταλύεται, ο ήρωας - επαναστάτης θυσιάζεται για την επανάσταστη. Δεν γίνεται ένας Μάο, ένας Κάστρο. Δεν γκρεμίζει μία δικτατορία για μία άλλη.
Τέλος καλό στον κινηματογραφικό, "αναρχικό", επαναστατικό κόσμο του V FOR VENDETTA. Αυτό όμως ήθελε να πεί ο συγγραφέας του comic? (http://aforanarchy.com/)

Πληροφορίες:
Απόψεις του κοινού: http://www.athinorama.gr/cinema/votes/default.asp?id=7865

H ταινία: http://vforvendetta.warnerbros.com/
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Το comic: http://aforanarchy.com/

1984: http://www.online-literature.com/orwell/1984/
http://www.imdb.com/title/tt0087803/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε