Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποπκορνική Επανάσταση


Το να πας να δείς ένα blockbuster δημιουργημένο στα χολυγουντιανά στούντιο είναι μία πρόκληση. Δεν είναι μόνο η μεταφορά ενός comic στο cinema που με ανησυχούσε, δεδομένης της κατ' εκτίμησης μου αποτυχημένης μεταφοράς, πλην Burton (http://www.imdb.com/name/nm0000318/), σχεδόν όλων των comics, αλλά και το τι θέλουν να πούν οι Γουατσόφσκι. Διότι καλά τα ξεκινήσανε στο Matrix 1 αλλά πατάτα η συνέχεια.
Σίγουρα σε αυτό το σενάριο βάλανε πολλά. Το αλλάξανε το comic σίγουρα, του δώσανε στοιχεία από πολλές πηγές. Συμβολισμός σε όλο το μεγαλείο. Σύγχρονα και παρελθοντικά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία σε ένα mixer καταιγιστικού ρυθμού, νοημάτων, εικόνων, συμβόλων. Όπως λέει και ο Η. Φραγκούλης στην κριτική του στην Athens Voice: τα μπόλιασε όλα από "1984" έως και "Fahrenheit 451", "Fight club" (διάβασε: http://www.athensvoice.gr/104/1490/7/7/7/showdoc.html). Τα λέει όλα και καλά ο Η. Φραγκούλης στην Voice. Τα είδα και εγώ στον Microcosmo.
Όμως το τέλος. Πάντα αυτό το τέλος τα αλλάζει όλα. Πολύ συγκαταβατικό. Το τέλος ολοκληρώνει μία ταινία.
Και το τέλος είναι "υπέροχο". Ο κόσμος εξεγείρεται, το σύμβολο ανατινάσεται, ο δικτάτορας καταλύεται, ο ήρωας - επαναστάτης θυσιάζεται για την επανάσταστη. Δεν γίνεται ένας Μάο, ένας Κάστρο. Δεν γκρεμίζει μία δικτατορία για μία άλλη.
Τέλος καλό στον κινηματογραφικό, "αναρχικό", επαναστατικό κόσμο του V FOR VENDETTA. Αυτό όμως ήθελε να πεί ο συγγραφέας του comic? (http://aforanarchy.com/)

Πληροφορίες:
Απόψεις του κοινού: http://www.athinorama.gr/cinema/votes/default.asp?id=7865

H ταινία: http://vforvendetta.warnerbros.com/
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Το comic: http://aforanarchy.com/

1984: http://www.online-literature.com/orwell/1984/
http://www.imdb.com/title/tt0087803/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ».
Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610 …

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …

Το κοινωνικό συμβόλαιο: Hobbes εναντίον Locke

«... να διαθέσω τη δικαιοσύνη και την αιδημοσύνη
Μεταξύ των ανθρώπων ήν να την διανείμω σε όλους;»
«Σε όλους» είπε ο Ζεύς, «και όλοι να μετέχουν
Γιατί, αν ολίγοι μετέχουν σε αυτές
Είναι αδύνατον να υπάρξουν πόλεις»
Πλάτωνας
«Από αυτά φανερώνεται ότι η πόλις είναι κάτι κατά φύσιν,
Και ότι ο άνθρωπος είναι από την φύση του πολιτικό ζώον»
Αριστοτέλης

Εισαγωγή Υπήρξεμία ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος ώστε η πολιτική εξουσία του κυβερνώντος και η πολιτική υποχρέωση του κυβερνώμενου να νομιμοποιηθούν. Να υπάρξει ένα σύνολο κανόνων κοινά αποδεκτών που να έχουν συμφωνηθεί εκατέρωθεν και να διέπουν τις μεταξύ των σχέσεις, υποχρεώσεις και δεσμεύσεις. Παρά το γεγονός ότι αρκετοί στοχαστές από την εποχή των Πλάτωνα (427-347 π.Χ) και Αριστοτέλη (384-322 π.Χ) προσπάθησαν να οριοθετήσουν την ανάγκη ύπαρξης της πολιτικής κοινωνίας, όλες οι θεωρίες αναφορικά με τον τεχνητό τρόπο παραγωγής της πολιτικής κοινωνίας μέσω μίας συνθήκης δεν υπήρξαν αρκούντως επεξεργασμένες και δεν εισχώρησαν σε βάθος προς μία συνεκτική…