Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποπκορνική Επανάσταση


Το να πας να δείς ένα blockbuster δημιουργημένο στα χολυγουντιανά στούντιο είναι μία πρόκληση. Δεν είναι μόνο η μεταφορά ενός comic στο cinema που με ανησυχούσε, δεδομένης της κατ' εκτίμησης μου αποτυχημένης μεταφοράς, πλην Burton (http://www.imdb.com/name/nm0000318/), σχεδόν όλων των comics, αλλά και το τι θέλουν να πούν οι Γουατσόφσκι. Διότι καλά τα ξεκινήσανε στο Matrix 1 αλλά πατάτα η συνέχεια.
Σίγουρα σε αυτό το σενάριο βάλανε πολλά. Το αλλάξανε το comic σίγουρα, του δώσανε στοιχεία από πολλές πηγές. Συμβολισμός σε όλο το μεγαλείο. Σύγχρονα και παρελθοντικά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία σε ένα mixer καταιγιστικού ρυθμού, νοημάτων, εικόνων, συμβόλων. Όπως λέει και ο Η. Φραγκούλης στην κριτική του στην Athens Voice: τα μπόλιασε όλα από "1984" έως και "Fahrenheit 451", "Fight club" (διάβασε: http://www.athensvoice.gr/104/1490/7/7/7/showdoc.html). Τα λέει όλα και καλά ο Η. Φραγκούλης στην Voice. Τα είδα και εγώ στον Microcosmo.
Όμως το τέλος. Πάντα αυτό το τέλος τα αλλάζει όλα. Πολύ συγκαταβατικό. Το τέλος ολοκληρώνει μία ταινία.
Και το τέλος είναι "υπέροχο". Ο κόσμος εξεγείρεται, το σύμβολο ανατινάσεται, ο δικτάτορας καταλύεται, ο ήρωας - επαναστάτης θυσιάζεται για την επανάσταστη. Δεν γίνεται ένας Μάο, ένας Κάστρο. Δεν γκρεμίζει μία δικτατορία για μία άλλη.
Τέλος καλό στον κινηματογραφικό, "αναρχικό", επαναστατικό κόσμο του V FOR VENDETTA. Αυτό όμως ήθελε να πεί ο συγγραφέας του comic? (http://aforanarchy.com/)

Πληροφορίες:
Απόψεις του κοινού: http://www.athinorama.gr/cinema/votes/default.asp?id=7865

H ταινία: http://vforvendetta.warnerbros.com/
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Το comic: http://aforanarchy.com/

1984: http://www.online-literature.com/orwell/1984/
http://www.imdb.com/title/tt0087803/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

Εισαγωγή Μία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία. Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών. Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες