Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποπκορνική Επανάσταση


Το να πας να δείς ένα blockbuster δημιουργημένο στα χολυγουντιανά στούντιο είναι μία πρόκληση. Δεν είναι μόνο η μεταφορά ενός comic στο cinema που με ανησυχούσε, δεδομένης της κατ' εκτίμησης μου αποτυχημένης μεταφοράς, πλην Burton (http://www.imdb.com/name/nm0000318/), σχεδόν όλων των comics, αλλά και το τι θέλουν να πούν οι Γουατσόφσκι. Διότι καλά τα ξεκινήσανε στο Matrix 1 αλλά πατάτα η συνέχεια.
Σίγουρα σε αυτό το σενάριο βάλανε πολλά. Το αλλάξανε το comic σίγουρα, του δώσανε στοιχεία από πολλές πηγές. Συμβολισμός σε όλο το μεγαλείο. Σύγχρονα και παρελθοντικά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία σε ένα mixer καταιγιστικού ρυθμού, νοημάτων, εικόνων, συμβόλων. Όπως λέει και ο Η. Φραγκούλης στην κριτική του στην Athens Voice: τα μπόλιασε όλα από "1984" έως και "Fahrenheit 451", "Fight club" (διάβασε: http://www.athensvoice.gr/104/1490/7/7/7/showdoc.html). Τα λέει όλα και καλά ο Η. Φραγκούλης στην Voice. Τα είδα και εγώ στον Microcosmo.
Όμως το τέλος. Πάντα αυτό το τέλος τα αλλάζει όλα. Πολύ συγκαταβατικό. Το τέλος ολοκληρώνει μία ταινία.
Και το τέλος είναι "υπέροχο". Ο κόσμος εξεγείρεται, το σύμβολο ανατινάσεται, ο δικτάτορας καταλύεται, ο ήρωας - επαναστάτης θυσιάζεται για την επανάσταστη. Δεν γίνεται ένας Μάο, ένας Κάστρο. Δεν γκρεμίζει μία δικτατορία για μία άλλη.
Τέλος καλό στον κινηματογραφικό, "αναρχικό", επαναστατικό κόσμο του V FOR VENDETTA. Αυτό όμως ήθελε να πεί ο συγγραφέας του comic? (http://aforanarchy.com/)

Πληροφορίες:
Απόψεις του κοινού: http://www.athinorama.gr/cinema/votes/default.asp?id=7865

H ταινία: http://vforvendetta.warnerbros.com/
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Το comic: http://aforanarchy.com/

1984: http://www.online-literature.com/orwell/1984/
http://www.imdb.com/title/tt0087803/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η βυζαντινή κοινωνική διαστρωμάτωση

Εισαγωγή Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (330-1453) υπήρξε μία από τις πλέον μακραίωνες κρατικές δομές στην μέχρι τώρα ανθρώπινη καταγεγραμμένη ιστορία επιβιώνοντας χάρη στον πολιτισμό που είχε αναπτύξει. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του το Βυζάντιο στηρίχθηκε σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα εξουσίας στο οποίο ο αυτοκράτορας είχε τον πλήρη έλεγχο. Ήταν ένα σύστημα πανίσχυρης πολιτικής διακυβέρνησης το οποίο μέχρι και τις αρχές του 11ου αιώνα ενεργούσε σε έναν «ενοποιημένο πολιτισμικά χώρο, με δημογραφική επάρκεια, ανεπτυγμένη οικονομία, υψηλού βαθμού κοινωνική και πολιτική οργάνωση και πολλούς εγγράμματους ανθρώπους ». Η βυζαντινή αυτοκρατορία διακρίνεται από τους ιστορικούς τους Βυζαντίου σε τρεις περιόδους: Την Πρώιμη που άρχεται το 330 με την μεταφορά της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο (324-337 ) έως και το 610 όπου με την ανάληψη της ηγεσίας από τον Ηράκλειο (610-641) επέρχεται η αναδιάρθρωση της αυτοκρατορίας. Την μέση περίοδο από το 610

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.