Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν ήμουν δήμαρχος

Αν ήμουν δήμαρχος:

Θα εκμεταλλευόμουν άδεια δημόσια κτήρια ή/και στρατόπεδα, θα τα αναδιαμόρφωνα και θα στέγαζα με οργανωμένο τρόπο τους άστεγους της πόλης παρέχοντας κάποιες ελάχιστες βασικές υποδομές (καθαρό νερό, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, θέρμανση).

Θα "καθάριζα" τα δημόσια σημεία (μουσεία, πανεπιστήμιο) της πόλης από τα ναρκωτικά. Η κατάσταση με τους ναρκομανείς που παίρνουν την δόση τους στα σκαλιά του πανεπιστημίου είναι πραγματικά πρωτοφανής. Οι ναρκομανείς θα πρέπει να εντάσσονται σε προγράμματα απεξάρτησης και ιατροφαρμακευτική περίθαλψης έστω και χωρίς την θέληση τους (το ξέρω πως εναντιώνεται στις αρχές της ελευθερίας, αλλά πραγματικά αυτό το χάλι δεν αντέχεται).

Θα φρόντιζα για την διαχείριση της μετανάστευσης με την διαμόρφωση μεταναστευτικών κέντρων, την καταγραφή των μεταναστών και την διαδικασία απέλασης εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα εργασίας.

Θα προχωρούσα σε αναγκαστική αποκατάσταση όπου είναι δυνατόν των παλαιών και όμορφων πολυκατοικιών του κέντρου. Δεν είναι δυνατόν κομψοτεχνήματα να καταρρέουν.

Θα φρόντιζα για την αποκατάσταση όπου είναι δυνατόν των νεοκλασικών κτηρίων.

Θα γκρέμιζα πολυκατοικίες ακατοίκητες ή σαθρές. Πρέπει να αρχίζουμε να γκρεμίζουμε τα εκτρώματα της δεκαετίας του 60 και 70. Πέρα από την κακογουστιά είναι και φθηνές κατασκευές με άθλιες διαρρυθμίσεις. Άσε που θα μας έρθουν στο κεφάλι. Θα μου πείτε τι θα γίνει με τους ιδιοκτήτες. Να βρεθούν λύσεις με απαλλοτριώσεις προς χάρη του δημοσίου συμφέροντος.

Θα επικοινωνούσα με πολίτες με ιδέες για την υλοποίηση παρεμβάσεων άμεσα (βλέπε το Πρότυπη γειτονιά)

Θα έδινα κίνητρα επιχειρηματικής δραστηριοποίησης στο κέντρο μέσω μειωμένων δημοτικών τελών και διαφήμισης στα δημοτικά ΜΜΕ.

Θα ενεργοποιούσα την δημοτική αστυνόμευση. Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η δουλειά τους. Νομίζω ότι είναι πολύ αραχτοί (ως πολιτικά βύσματα) και τους πληρώνουμε τσάμπα.

Θα μείωνα τον αριθμό των περιστεριών. (Τραγικό αλλά μας έχουν αλλάξει τα φώτα!!!)

Θα έφτιαχνα πάρκα σε κάθε γειτονιά γκρεμίζοντας άθλια κτήρια.

Θα έκλεινα το άθλιο παζάρι της Έρμου. (Πραγματικό χάλι κάθε Κυριακή. Δεν το βλέπει κανένας?)

Θα ποινικοποιούσα τα graffity. Δείτε το χάλι της Πλάκας με τα άθλια μουτζουρώματα σε νεο-κλασσικά κτήρια.

Θα πεζοδρομούσα ένα μεγάλο κομμάτι του κέντρου και θα διαμόρφωνα ποδηλατόδρομους.

Θα προχωρούσα στο κλείσιμο των πορνείων. Εικόνα αθλιότητας. Τουλάχιστον να όριζα μία "κόκκινη ζώνη" όπως στο Amsterdahm. Να έχω έσοδα.

Θα έβαζα διόδια για το κέντρο της πόλης. Δεν μπορεί να μπαίνει ο κάθε ένας στο κέντρο για το παραμικρό.

Θα διαμόρφωνα μία θεατρική περιοχή με κίνητρα.

Θα ενεργοποιούσα τις διάφορες ΜΚΟ με δράσεις για την πόλη.

Θα εκμεταλλευόμουν κενές περιοχές της πόλης για την δημιουργία πάρκων (βλέπε Ελαιώνας) και χώρων στάθμευσης .

Θα ενοικίαζα ή θα πωλούσα δημόσια κτήρια και χώρους που είναι αδύνατον να τους εκμεταλλευτώ

Θα συνέδεα όλες τις ιστορικές περιοχές της πόλης μέσω πεζοδρόμων διαμορφώνοντας ένα ιστορικό και τουριστικό πλαίσιο.

Θα διαμόρφωνα ένα αυστηρό πλαίσιο διαχείρισης απορριμάτων με την χρηματοδότηση εργοστασίων καύσης, με την διαμόρφωση ωραρίων αποκομιδής, με την χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Θα έκανα και πολλά ακόμη....

Αλλά σε μία άλλη χώρα, μία άλλη εποχή, με άλλους πολίτες.
Εδώ απλά κατέγραψα κάποια πράγματα που με κάνουν να υποφέρω στην πόλη που ζω.

Στο ερώτημα που θα βρω τα χρήματα θα απαντήσω αρχικά φιλοσοφικά:
Δεν χρειάζονται χρήματα για να διαμορφώσεις το περιβάλλον ζωής σου.
Χρειάζεται θέληση και κοινωνική συνδρομή όλων των κοινωνικών εταίρων.
Το περιβάλλον που ζούμε το διαμορφώνουμε εμείς.

Σχόλια

Ο χρήστης margarita konstantinidou είπε…
1. http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=17753%3Amia-skandalodis-iliasi-toy-kosta-baksebani&catid=102%3A2011-11-22-16-27-25&Itemid=157#.T0zAXwjm-vd.gmail
2. http://www.iene.gr/page.asp?pid=1587&lng=1
3. http://www.iene.gr/page.asp?pid=1585&lng=

Margarita Konstantinidou
για καποιον λογο το email δεν μπορεσα να το προσεγγισω, στα στελνω λοιπον στο blog
www.konstantinidou.gr
www.bloggerkm2009.blogspot.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε