Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επενδύσεις στην Ελλάδα, ένα ανέκδοτο

Το χρήμα έλκεται από το χρήμα. Η "αναπτυξιακή" πορεία της Ελλάδας είναι απλά ανακύκλωση χρημάτων.  Όσο για την έννοια της "επένδυσης" στην παραγωγή, αυτή είναι ένα ανέκδοτο. Διαβάστε την ακόλουθη περίπτωση, μία από τις πολλές όλα που όλα αυτά τα χρόνια της Ελληνικής μεγέθυνσης της οικονομίας (Φούσκας), ανακυκλώνουν χρήμα. 

Ο επιχειρηματίας το είχε αποφασίσει από καιρό. Το κόστος εργασίας πλέον δεν ήταν αποδεκτό για να συνεχίσει να ασκεί την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην χώρα και να αντλεί τα υπερ-κέρδη του. Μην ξεχνάμε ότι η  οικονομική έννοια "τιμή" δεν έχει σχέση με την ηθική έννοια "τιμή" στην Ελλάδα. Το φθηνό εργατικό κόστος σε άλλες γειτονικές χώρες ήταν εξαιρετικά ελκυστικό. Η επιχείρηση βάζει λουκέτο, οι αποζημιώσεις δόθηκαν και οι εργαζόμενοι αλυσοδένονται με την ανεργία.

Ο επιχειρηματίας αφού έβαλε λουκέτο στην επιχείρηση και μετέφερε δραστηριότητες και χρήμα εκτός χώρας   άδραξε την φοβερή ευκαιρία που σκέφτηκαν οι οικονομικοί "εν-γκέφαλοι" της χώρας και αποφάσισε να επενδύσει στην πλέον "παραγωγική" δραστηριότητα, τα φωτοβολταϊκά πάρκα. 

Όπως όλοι οι καλοί επενδυτές αποφάσισε ότι χρειαζόταν και "συνεταίρους" και βρήκε το καλύτερο hedge fund της χώρας, την φορολογητέα ύλη και όλους εμάς τους φορολογούμενους ως μετόχους χωρίς μετοχές. 

Πολύ ωραία. Που θα το εγκαταστήσει; Μα φυσικά στο κλειστό πλέον εργοστάσιο, στον περιβάλλοντα χώρο. 
Κάνει την επένδυση, λαμβάνει το 35% από όλους εμάς, που πληρώνουμε και το ΑΠΕ χαράτσι από την ΔΕΗ, και διασφαλίζει τον εντυπωσιακό αριθμό των 6 θέσεων εργασίας. Συμβάλει δηλ. και στην μείωση της ανεργίας!!!. Και φυσικά ο εξοπλισμός τα έτη των επενδύσεων αυτών, made in Germany για να ενισχύσουμε και την Γερμανική οικονομία που περνάει δύσκολες στιγμές τώρα που οι "σπάταλοι Νότιοι" δεν έχουν να αγοράσουν. Όσο για την αύξηση της παραγωγικότητας της τοπικής οικονομίας δεν χρειάζεται να το συζητήσουμε. Πλέον ο επιχειρηματίας μετατρέπεται σε εισοδηματία απολαμβάνοντας μία ζωή χωρίς άγχη.  

Τα συνοψίζω σε μία αλληλουχία λέξεων για να γίνει πιο αισθητό:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ - ΛΟΥΚΕΤΟ - ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟΥ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ - ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΔΕΗ (ΜΕΣΩ ΑΠΕ ΧΑΡΑΤΣΙΟΥ) = ΕΠΕΝΔΥΣΗ.

Έτσι όλοι κάνουμε "επενδύσεις".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε