Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εικόνες της Πόλης

Εικόνα 1η
Σαββάτο μεσημέρι στην γωνία της Κοραή με την οδό Σταδίου στο κέντρο της πόλης. Ο άστεγος-ναρκομανής σε άθλια κατάσταση βρίσκεται ξαπλωμένος μπροστά από την είσοδο μίας τράπεζας, ανάσκελα πάνω στο πεζοδρόμιο με το κεφάλι του να ακουμπά σε ένα άθλιο κουβάρι ρούχων. Δεν καταλαβαίνεις αν κοιμάται ή αν πεθαίνει. Το πρόσωπό του το χτυπάει ο ήλιος και στα χείλη του κρέμεται ένα σβηστό τσιγάρο. Οι περαστικοί τον ρίχνουν ένα βιαστικό βλέμμα σαν να μην υπάρχει και τον προσπερνούν. Αυτό κάνω και εγώ, αλλά την στιγμή που περνάω από μπροστά του μία κίνηση ενός πολίτη με σταματά. Ένας ασπρομάλλης κύριος σταματά μπροστά μου, βγάζει μία φωτογραφική μηχανή και αρχίζει να αποτυπώνει την τραγική κατάσταση του άστεγου. Παρακολουθώ την σκηνή. Σε λίγο πλησιάζει και ένας νέος με μία φωτογραφική μηχανή καλύτερη από του ασπρομάλλη. Περιμένει υπομονετικά να τελειώσει ο πρεσβύτερος και μόλις το κάνει παίρνει και αυτός θέση και αρχίζει τις φωτογραφίες του κακόμοιρου μοντέλου. Απομακρύνομαι. Φαντάζομαι ότι αν οι συγκεκριμένοι είναι επαγγελματίες θα βγάλουν κάποια χρήματα από τις φωτογραφίες του κακομοίρη. Αυτός θα συνεχίζει να μην υπάρχει μέχρι....

Εικόνα 2η
Απόγευμα καθημερινής στο μετρό. Βρίσκομαι στην αποβάθρα και δίπλα μου πλησιάζει ένα ζευγάρι με το μικρό του. Το ζευγάρι δείχνει σαν να έχει βγει από την αποτοξίνωση. Τα πρόσωπα τους δείχνουν παραμορφωμένα από την χρόνια χρήση. Η συμπεριφορά τους είναι σαν τα ζώα. Φωνάζουν ο ένας στον άλλο και βρίζονται. Και δίπλα είμαι όμορφο μικρό αγόρι που απλά τους παρακολουθεί. Ο άνδρας την κατηγορεί και πηγαίνει πέρα δώθε στην αποβάθρα βρίζοντας. Αυτή κρατά τον μικρό αγκαλιά και του απαντά με αντίστοιχο τρόπο και χρησιμοποιώντας αυτήν την περίεργη αθηναϊκή λαϊκή αργκό. Ο μικρός έχει κολλημένο το βλέμμα στο πάτωμα σαν να θέλει να ανοίξει η γη να τον καταπιεί. Τι ατυχία να έχει αυτούς τους γονείς. Τον παρατηρώ, μία νησίδα νηνεμίας στην θύελλα των γονιών του. Πόσο γαλήνιος και ήρεμος είναι, σαν να θέλει να αποδιώξει αυτό που του συμβαίνει.. Αντιλαμβάνεται το βλέμμα μου και με παρατηρεί έντονα. Του χαμογελάω και κατεβάζει τα μάτια ντροπιασμένο. 
Δεν αντέχω να τους βλέπω, μακάρι να μπορούσα να το βοηθήσω αυτό το παιδί. 
Τι μέλλον άραγε να του επιφυλάσσει η ζωή με τέτοιους γονείς. Απομακρύνομαι από εκείνο το σημείο. Νιώθω ανήμπορος.

Αναρωτιέμαι, που είναι η πολιτεία, η κοινωνία, η πρόνοια για αυτό το παιδί; Σε τι χώρα ζούμε επιτέλους;



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε