Οφείλω να το ομολογήσω. Δεν μου είναι συμπαθής η επαγγελματική ομάδα των ταξιτζίδων. Τους θεωρώ αγενείς και αντι-επαγγελματίες. Όμως βρίσκονται παντού, σε κάθε πόλη και χωριό. Είναι ένα αναγκαίο κακό. Αναγνωρίζονται από το χρώμα τους οχήματος και τον φάρο του ταξί τον οποίον φέρουν. Λαμβάνουν διάφορα ονόματα ανά τον κόσμο και στην Αθήνα τους αποκαλούν κοροϊδευτικά "κιτρινιάριδες" λόγω του χρώματος του αθηναϊκού ταξί. Απαντούν στην Ελλάδα στο γνωστό "ταρίφας". Ο σκιτσογράφος κ. Αρκάς σε ένα πολύ πετυχημένο σκίτσο της σειράς "Μετά Ζωή" ανέφερε ότι στον πάτο της κόλασης βρίσκονται εκπρόσωποι τριών επαγγελματικών ομάδων: Δικηγόροι, Δημοσιογράφοι και Ταξιτζίδες. Αυστηρό και αιχμηρό το σκίτσο. Αλλά για πολλούς, μεταξύ των οποίων και ο υπογράφων, άκρως πετυχημένο. Στην Αθήνα δεν χρησιμοποιώ ταξί πέρα από λίγες φορές. Από την μικρή εμπειρία μου συγκέντρωσα μερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της επαγγελματικής αυτής κάστας τα οποία και περιγράφω κάπως χιουμοριστικά:
Ο κλασσικός τύπος ταξιτζή θα φοράει ζώνη, θα έχει ανοιχτό το ραδιόφωνο σε χαμηλή ένταση, ΔΕΝ θα καπνίζει, θα δίνει ακριβή ρέστα για την κούρσα, δεν θα παίρνει διπλή κούρσα, θα έχει αναρτημένο τον τιμοκατάλογο για να τον βλέπει ο πελάτης, δεν θα παίρνει την πλέον μακρινή διαδρομή για να σε πάει στον προορισμό σου, δεν θα σου πιάνει κουβέντα αν δεν τον ρωτήσεις και τέλος θα σου δίνει απόδειξη άμα του την ζητήσεις. Όλα αυτά όμως ΔΕΝ συμβαίνουν.
Συνήθως ο ταξιτζής καπνίζει, ακούει σκυλάδικα ή άθλιες αθλητικές εκπομπές (θα πρέπει να γράψω κάποια στιγμή και ένα σχόλιο για αυτές) για το στοίχημα και το ποδόσφαιρο όπου ακούγονται ηλίθιες εκφράσεις όπως: "χινάρι", "βομβούλα", "κουβανός" κλπ. Το κόμιστρο είναι ασαφές και τα ρέστα σπάνια όπως οφείλει. Όταν είναι να του ζητήσεις καμία απόδειξη μπορεί να σε δείρει κιόλας. Αν διαμαρτυρηθείς για το κάπνισμα ή την μουσική σε έχει κατεβάσει κάτω στην μέση του πουθενά. Για να μην αναφέρω πόσο άτυχος είσαι άμα είσαι τουρίστας. Τα παραπάνω δεν αφορούν όλους τους επαγγελματίες αλλά σίγουρα αφορούν πολλούς. Η κατάσταση με τα χρόνια γίνεται χειρότερη. Είμαι υπέρ των νυχτερινών συγκοινωνιών, και του περιορισμού των ταξί. Άσε που μολύνουν με τα "γκαζάδικα" αμάξια που έχουν.
Επιπλέον, θα πρέπει να γινόμαστε πιο αυστηροί απέναντί τους. Να διεκδικούμε απόδειξη και σωστά ρέστα για κάθε διαδρομή και να απαιτούμε σεβασμό απέναντι μας.
Το καταλαβαίνω ότι είναι άνθρωποι και αυτοί και ότι η δουλειά τους είναι δύσκολη μέσα στο καυσαέριο τόσες ώρες αλλά η σχέση είναι πελατοκεντρική και οφείλουν σεβασμό προς τον πελάτη τους.
Ο κλασσικός τύπος ταξιτζή θα φοράει ζώνη, θα έχει ανοιχτό το ραδιόφωνο σε χαμηλή ένταση, ΔΕΝ θα καπνίζει, θα δίνει ακριβή ρέστα για την κούρσα, δεν θα παίρνει διπλή κούρσα, θα έχει αναρτημένο τον τιμοκατάλογο για να τον βλέπει ο πελάτης, δεν θα παίρνει την πλέον μακρινή διαδρομή για να σε πάει στον προορισμό σου, δεν θα σου πιάνει κουβέντα αν δεν τον ρωτήσεις και τέλος θα σου δίνει απόδειξη άμα του την ζητήσεις. Όλα αυτά όμως ΔΕΝ συμβαίνουν.
Συνήθως ο ταξιτζής καπνίζει, ακούει σκυλάδικα ή άθλιες αθλητικές εκπομπές (θα πρέπει να γράψω κάποια στιγμή και ένα σχόλιο για αυτές) για το στοίχημα και το ποδόσφαιρο όπου ακούγονται ηλίθιες εκφράσεις όπως: "χινάρι", "βομβούλα", "κουβανός" κλπ. Το κόμιστρο είναι ασαφές και τα ρέστα σπάνια όπως οφείλει. Όταν είναι να του ζητήσεις καμία απόδειξη μπορεί να σε δείρει κιόλας. Αν διαμαρτυρηθείς για το κάπνισμα ή την μουσική σε έχει κατεβάσει κάτω στην μέση του πουθενά. Για να μην αναφέρω πόσο άτυχος είσαι άμα είσαι τουρίστας. Τα παραπάνω δεν αφορούν όλους τους επαγγελματίες αλλά σίγουρα αφορούν πολλούς. Η κατάσταση με τα χρόνια γίνεται χειρότερη. Είμαι υπέρ των νυχτερινών συγκοινωνιών, και του περιορισμού των ταξί. Άσε που μολύνουν με τα "γκαζάδικα" αμάξια που έχουν.
Επιπλέον, θα πρέπει να γινόμαστε πιο αυστηροί απέναντί τους. Να διεκδικούμε απόδειξη και σωστά ρέστα για κάθε διαδρομή και να απαιτούμε σεβασμό απέναντι μας.
Το καταλαβαίνω ότι είναι άνθρωποι και αυτοί και ότι η δουλειά τους είναι δύσκολη μέσα στο καυσαέριο τόσες ώρες αλλά η σχέση είναι πελατοκεντρική και οφείλουν σεβασμό προς τον πελάτη τους.
Σχόλια