Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστημονες οι δημοσιογράφοι? Ας απεργήσω

Απεργία αύριο, και μέσα σε όλα τα αιτήματα είναι και αυτά των δημοσιογράφων ενάντια στην κυβέρνηση που "θέλει να βάλει χέρι στο ταμείο τους". Απορώ γιατί διαμαρτύρονται οι δημοσιογράφοι. Να διαμαρτυρηθούμε όλοι εμείς που έχουμε ταμείο το ΙΚΑ, το καταλαβαίνω αλλά οι πολιτικοί φροντίζουν πάντοτε την τέταρτη εξουσία.
Ακούστε, για να μην διαμαρτύρονται οι δημοσιογράφοι ότι η κυβέρνηση θέλει να τους βάλει "χέρι" στο καλό ταμείο τους, αποφάσισε να τους εντάξει στο υπο σύσταση "Ταμείο Επιστημόνων" μαζί με τους γιατρούς, τους νομικούς και τους μηχανικούς (δηλ. τις βασικές κατηγορίες επαγγελματιών των οποίων οι εκπρόσωποι συχνάζουν στον γνωστό "Οίκο" Βασιλίσσης Όλγας και Πανεπιστημίου γωνία, χαχα!!! όχι στο Ζonars).
Ωραία νομοθετήματα. Επιστημονικοί κλάδοι όπως μαθηματικοί, φιλόλογοι, πληροφορικοί κλπ δεν θεωρούνται επιστήμονες ενώ είναι "επιστήμονας" ο αθλητικογράφος που γράφει το κείμενο με τον ευηχο τίτλο "Αχ τι ηδονή",η δημοσιο-κουτσομπόλα των μεσημεριανών, η ρεπόρτερ-είμαι-χαζή-και φαίνομαι που βγαίνει με το "ματσούκι" ανά χείρας και ρωτάει τα emo-βλαμμένα στην Πλατεία Συντάγματος αν ο Καραϊσκάκης είναι γήπεδο ή άγαλμα στην Σταδίου.
Αυτό που καταλαβαίνει και ο πλέον λογικά σκεπτόμενος είναι ότι οι κυβερνώντες φροντίζουν να έχουν ικανοποιημένους όλους αυτούς που τους εξασφαλίζουν την ανάλογη στήριξη όπως επιχειρηματίες, ποδοσφαιρικές ΑΕ - περίπτωση ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Ολυμπιακός κλπ. που έχουν τους "γκαγκουρους" φιλάθλους (ψιφουλάκια πολλά) και τα ΜΜΕ ικανοποιημένα. Αυτό είμαστε, μία πολιτεία που μας διοικούν οι επιχειρηματίες και οι δημοσιογράφοι.

Σχόλια

Ο χρήστης Despoina Vafeidou είπε…
Το θέμα αυτής της ανάρτησης είναι βεβαίως το ασφαλιστικό και οι "αλλόκοτες" λύσεις που προτείνει η κυβέρνηση για να λύσει αυτό το ζήτημα. "Να'στε καλά να δουλεύετε" δηλαδή.
Παρ' όλα αυτά, δεν μπορώ να μην πω πως η επιστήμη, κατά μία έννοια, είναι συνώνυμη της έρευνας. Ένας δημοσιογράφος, που δεν είναι επιστήμονας, αλλά διεξάγει μία έρευνα προκειμένου να παρουσιάσει εμπεριστατωμένα ένα θέμα στον αναγνώστη του, είναι πιο επιστήμονας από τον "επιστήμονα" που μασουλάει το μισθό του παραχωμένος σε μια καμαρούλα κάποιου από τα πολλά ιδρύματα της χώρας μας. Που δημοσιεύει και παρουσιάζει τις εργασίες του, που κατά βάση είναι copy & paste εργασιών άλλων, πολλές φορές μεταπτυχιακών ή και προπτυχιακών φοιτητών, σε κατάφωτες αίθουσες στο εκλεκτό του ακροατήριο. Που διατηρεί στη φορμόλη τα όποια επιστημονικά δεδομένα έχει στη διάθεσή του για να μην τα ανακαλύψει κανένας καλύτερος και του πάρει τις δάφνες. Ή που "συνεννοείται" με βαθμίδες της εξουσίας για τα επιστημονικά αποτελέσματα στα οποία θα καταλήξει. Κάτι έχω υπ' όψη μου και τα λέω αυτά, φυσικά.
Στο μεταξύ, και όσον αφορά το ασφαλιστικό, υποθέτω πως οι κατηγοριοποιήσεις των εργαζομένων είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη υπόθεση που χρειάζεται προσεκτικό σχεδιασμό, έννοια άγνωστη στη χώρα μας. Κατά βάση, όλοι αυτοί που αγωνιούν για το ασφαλιστικό δεν είναι και τίποτα μεγαλοεισοδηματίες. Ούτε οι δημοσιογράφοι είναι όλοι μεγαλοδημοσιογράφοι ή γραφικές κοκότες.
Πάντως, ναι. Το να θεωρούνται οι "δημοσιογράφοι" στους οποίους αναφέρεσαι επιστήμονες μου προκαλεί μία ... ναυτία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …