Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στο σφυρί οι πληροφορίες από το Facebook (info)

Ο ιδρυτής της ιστοσελίδας θα πουλήσει τα δεδομένα σε επιχειρήσεις
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Κίττυ Ξενάκη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4500110&ct=2

Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Το Facebook, είπε, ήδη πειραματίζεται με την ανάλυση των συναισθημάτων του χρήστη, αξιολογώντας τη διάθεσή του μέσα από τις on-line ενέργειές του Σε τροχιά σύγκρουσης με τις οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων μπαίνει (και πάλι) το Facebook. Όπως ανακοίνωσε ο δαιμόνιος ιδρυτής του, ο 25χρονος Μαρκ Ζάκερμπεργκ, το Facebook σκοπεύει να κεφαλαιοποιήσει τον πλούτο των πληροφοριών που διαθέτει για τους χρήστες του, προσφέροντάς τες σε επιχειρήσεις προκειμένου να κάνουν έρευνες αγοράς.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Ζάκερμπεργκ έκανε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός μια μικρή επίδειξη του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ώστε να μετράται ο «σφυγμός» συγκεκριμένων ομάδων χρηστών: Ζήτησε από χρήστες στα παλαιστινιακά εδάφη, και στη συνέχεια στο Ισραήλ, την άποψή τους για την προσπάθεια αναζωογόνησης της ειρηνευτικής διαδικασίας και μέσα σε μερικά λεπτά αναμετέδωσε τα αποτελέσματα στο Νταβός. Ρώτησε επίσης περισσότερους από 100.000

Αμερικανούς χρήστες του Facebook αν πιστεύουν πως το σχέδιο τόνωσης της οικονομίας που προωθεί ο Μπαράκ Ομπάμα είναι επαρκές: δύο στους πέντε είπαν όχι...

Έντονη χρονιά
Το 2009, δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ, θα είναι μια «έντονη» χρονιά για το Facebook. Οι παριστάμενοι σχολίασαν με νόημα ότι ήταν ίσως η πρώτη φορά που ο 25χρονος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του δημοφιλούς ιστότοπου εμφανίστηκε φορώντας γραβάτα. Η εταιρείαεπεσήμανε ο 25χρονος που εγκατέλειψε το Χάρβαρντ προτού ολοκληρώσει τις σπουδές του και σήμερα είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο- ήδη πειραματίζεται με την ανάλυση των συναισθημάτων του χρήστη, αξιολογώντας τη διάθεσή του μέσα από τις online ενέργειές του. Παρόμοιες πληροφορίες έχουν εν δυνάμει τεράστιο ενδιαφέρον για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Facebook ήδη επιτρέπει στους διαφημιστές να επιλέγουν το προφίλ του χρήστη που θα βλέπει την ηλεκτρονική τους διαφήμιση όταν συνδέεται με την ιστοσελίδα: Μπορούν να επιλέξουν με βάση την ηλικία, το φύλο, τον τόπο δια μονής ακόμα και τα είδη των βίντεο που έχει ανεβάσει στην προσωπική του σελίδα. Πέρυσι, το Facebook έκανε ακόμα ένα βήμα: έθεσε σε εφαρμογή το εργαλείο Εngagement Αds, το οποίο επιτρέπει στους διαφημιστές να δημοσιεύουν δημοσκοπήσεις σε προσωπικές σελίδες χρηστών. Ο χρήστης καλείται για παράδειγμα να παρακολουθήσει και να βαθμολογήσει το τρέιλερ μιας ταινίας. Κατόπιν, μπορεί να δει πώς ψήφισαν οι φίλοι του και άλλοι χρήστες- ενώ οι διαφημιστές συλλέγουν δεδομένα.

Το Facebook έχει επίσης ένα εργαλείο ονόματι Lexicon, το οποίο μοιάζει λίγο με το Google Τrends, από την άποψη ότι επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν ποια θέματα συζητιούνται περισσότερο στο Facebook. Το Google Τrends χρησιμοποιεί για τον σκοπό αυτόν τις λέξεις που πληκτρολογούνται προς αναζήτηση. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως το Facebook διαθέτει ήδη τόσο τις πολύτιμες πληροφορίες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις όσον αφορά τους χρήστες του όσο και τα εργαλεία που χρειάζονται προκειμένου να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες αυτές σε έρευνες αγοράς.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι Προσήνεια

Τα άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία χαρακτηρίζονται κυρίως από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν στον συνάνθρωπο τους. Δείχνουν μεγάλη ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και πάντοτε δείχνουν μεγάλη θέληση για συνεργασία με τους γύρω τους. Εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους ενώ πολύ σπάνια κάνουν κακή κριτική για άτομα που γνωρίζουν. Είναι άτομα που προσπαθούν και αποφεύγουν τις συγκρούσεις ενώ όταν έχουν διαφορές με άλλους προσπαθούν να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Συνήθως Δεν τους αρέσει να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους καθώς πιστεύουν ότι οι ίδιες τους οι πράξεις είναι αυτές που αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους.

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

Εισαγωγή Ο J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης; [1] » Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση [2] ». Ο δε D. Nicholas [3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα [4] ». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων [5] ». Σκοπός αυτή

Η σύγχρονη εποχή σύμφωνα με τους Bauman και Giddens

1. Εισαγωγή. Η νεωτερικότητα και η ύστερη νεωτερικότητα (ή κατά άλλους μετανεωτερικότητα ) αποτελούν δύο όρους στην κοινωνιολογική επιστήμη για τους οποίους καταναλώθηκε σημαντική πνευματική εργασία για τον προσδιορισμός τους. Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε χρονικά τις δύο περιόδους θα τοποθετούσαμε την νεωτερικότητα από τον 15ο αιώνα έως και το 1945 με δομικά στοιχεία τον Διαφωτισμός, της πολιτικές επαναστάσεις, την βιομηχανική επανάσταση, την επιστημονική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα. Η ύστερη νεωτερικότητα αρχίζει από το 1945 και μετά με κύρια στοιχεία την κοινωνία της αφθονίας, την παγκοσμιοποίηση, την ανάπτυξη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, την αλλαγή των χωρικών και χρονικών συντεταγμένων, τις συναλλαγές, την κινητικότητα του κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εργασίας θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν οι κοινωνιολόγοι Zygmunt Bauman (κεφάλαιο 2) και Anthony Giddens τις δύο αυτές περιόδους (κεφάλαιο 3). 2. Οι θέσεις του Bauman για την νεωτε