Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σκηνές Βίας - Σκηνή 4η - Ο reporter

Η άποψη είναι σαν την ....., όλοι έχουν από μία (στις τελείες προσθέστε ότι θέλετε) είχε αναφέρει ο σκηνοθέτης Eastwood για κάποιες κριτικές που του ασκήθηκαν και δεν συμφωνούσε. Εγώ θα εκφράσω την δική μου οπτική μέσα από ιστορίες. Ιστορίες που φαντάστηκα ότι "κάπως έτσι" θα είναι και τις οποίες έχτισα μέσα από τις προσλαμβάνουσες σε πεδία "μαχών", εικόνες από την τηλεόραση, και συζητήσεις επαϊόντων.

Το τηλέφωνο κτυπούσε αρκετή ώρα αλλά αγνοούσε την δόνηση. Ο Λ. συνέχισε να πίνει το ποτό του συζητώντας έντονα με τους φίλους του στο κολωνακιώτικο στέκι της Πλουτάρχου τα της οικονομικής κρίσης. Ασταμάτητα συνέχιζε αυτό αναζητώντας την προσοχή του κατόχου του. Ο Λ. μην αντέχοντας άλλο έψαξε στην τσέπη του σακακιού του, το έβγαλε και κοίταξε τον αριθμό. Η φωνακλού από το κανάλι, «τι να θέλει Σάββατο απόγευμα;». Ζήτησε συγνώμη και βγήκε έξω να μιλήσει. «Ακούω» λέει βαριεστημένα. «Τρέξε γρήγορα στα Εξάρχεια, έχουν ξεκινήσει φασαρίες από τους αναρχικούς» ακούστηκε από την άλλη μεριά. «Γιατί τι έγινε;» αποκρίθηκε. «Πυροβολήθηκε ένας νεαρός από αστυνομικό» έρχεται η απάντηση. «Και εμένα βρήκες βραδιάτικα να χώσεις;» γκρίνιαξε αλλά στο μεταξύ είχε κλείσει η γραμμή. Έβρισε έντονα που ανάγκασε δύο κοπέλες που περνούσαν από δίπλα να τον κοιτάξουν τρομαγμένες. Ο Λ. έβαλε το τηλέφωνο στην τσέπη, μπήκε στο ΜΤ, ήπιε μονορούφι το ποτό του, άφησε ένα 10 ευρώ και χαιρετώντας τους φίλους του έφυγε αναφωνώντας «η δουλειά μου είναι δουλεία». Καβάλησε την μηχανή και κινήθηκε προς τα Εξάρχεια. Τα μισούσε τα Εξάρχεια, πίστευε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν στον χάρτη της Αθήνας. Τα αποκαλούσε «ο Καιάδας της Πόλης». Έφτασε στην Σπυρ. Τρικ. και αφού πάρκαρε την μηχανή μέσα σε μία μικρή αυλή, τρέχοντας έφτασε στην Στουρνάρα. Έβρισε πάλι «Η π.. πάλι εμένα έστειλε στην κόλαση». Κάδοι καίγονταν, κουκουλοφόροι πέταγαν πέτρες και τα ΜΑΤ στην γωνία της Τζ. ανταπέδιδαν με καπνογόνα. Το τηλέφωνο χτύπησε. Ήταν η σκρ... «Έφτασες;». «Ναι, στο χάος με έστειλες πάλι». «Δεν έπαθες και τίποτα, έτσι θα κάνεις καριέρα». «Σκ.. εδώ γίνεται χαμός». «Πήγαινε πίσω από τα ΜΑΤ να είσαι ασφαλής. Βγαίνεις σε 5’. Σε περιμένει o Δ.». Κινήθηκε προς τα ΜΑΤ. Έδειξε την δημοσιογραφική ταυτότητα και τον αφήσανε να περάσει. Καθάρισε τον λαιμό του και σήκωσε το τηλέφωνο «Δ. καλησπέρα από την κόλαση της Στουρνάρα.....»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φεουδαρχία, μια μεσαιωνική νοοτροπία

ΕισαγωγήΟ J. Le Goff στο κείμενο του για την «Ιστορία των νοοτροπιών» αναρωτιέται: «Η φεουδαρχία, πάλι, τι είναι; Ένα σύνολο θεσμών, ένας τρόπος παραγωγής, ένα κοινωνικό σύστημα, ένας τύπος στρατιωτικής οργάνωσης;[1]» Ο Κ. Ράπτης αναφέρει ότι «ο όρος φεουδαλισμός χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα και όχι από τους Ευρωπαίους του Μεσαίωνα για να δηλώσει ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπική βάση[2]». Ο δε D. Nicholas[3] εκφράζει την άποψη ότι η φεουδαρχία δεν μπορεί να οριστεί ως «σύστημα». Αντίθετα προτιμά χρησιμοποιήσει τον όρο «φεουδαρχικές σχέσεις» ή «φεουδαρχικός δεσμός» ως πλαίσιο ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων όπου βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η υποτέλεια, «ο προσωπικός δεσμός ενός υποτελούς με έναν άρχοντα[4]». Νοοτροπία τι είναι; Σύμφωνα με την λεξικογραφική ανάλυση στο κείμενο του J. Le Goff η νοοτροπία «δηλώνει το συλλογικό χρωματισμό του ψυχισμού, τον ιδιαίτερο τρόπο που νιώθει και σκέφτεται ένας λαός, μία ορισμένη ομάδα ανθρώπων[5]».Σκοπός αυτής της εργασίας ε…

ΜΚΟ και κοινωνικές συγκρούσεις

ΕισαγωγήΜία από τις πλέον διαδεδομένες έννοιες στη σύγχρονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή μαζί με αυτήν της «παγκοσμιοποίηση» είναι η έννοια της «Κοινωνίας των Πολιτών» (εφεξής στο κείμενο ΚΠ). Αν και η έννοια της ΚΠ αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμές από παλιά, ωστόσο την τελευταία δεκαετία έχει ξαναβρεθεί στο επίκεντρο του πολιτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και ο λόγος είναι οι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία.Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο καθηγήτη Βούλγαρη, η κοινωνία των πολιτών θεωρείται αντίβαρο απέναντι στην φθορά, την απο-ηθικοποίηση, την αποξένωση και τη χαλάρωση της κοινωνικής συνοχής στα δημοκρατικά καθεστώτα της ύστερης νεωτερικότητας και των παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών.Η δεύτερη έννοια που θα μας απασχολήσει είναι αυτή της κοινωνικής σύγκρουσης και στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τον βαθμό σύνδεσης της ΚΠ με τις κοινωνικές συγκρούσεις.Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι έννοιες το…

Εμπειριστές και Ορθολογιστές τον 17ο αιώνα

Εισαγωγή

«Από την στιγμή που αμφισβητείς, σκέπτεσαι.
Και αν σκέπτεσαι θα πει πως υπάρχεις»
Καρτέσιος

Κατά τον 17ο αιώνα μεταβάλλονται οι σκοποί και τα ενδιαφέροντα της φιλοσοφίας και συνάδουν με την επικράτηση της νέας επιστήμης. Οι κατακτήσεις της πειραματικής μεθόδου οδήγησαν την επιστήμη στο να αποτελέσει την κύρια δύναμη για την πρόοδο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία πλέον ακολουθεί σε δευτερεύον ρόλο και διαμορφώνεται μία νέα σχέση μεταξύ των δύο αυτών διανοητικών κόσμων.
Η επιστήμη αποβάλει την εξάρτηση της από την μεταφυσική τέμνοντας τους δεσμούς της με την φιλοσοφία, συνάπτοντας νέες σχέσεις μαζί της και εξαναγκάζοντας την να την ακολουθεί μετατρεπόμενη σε «θεραπαινίδα της[1]». Η φιλοσοφία μετασχηματίζεται πλέον σε επιστημολογία και «προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανθρώπινο λογικό[2]», έχοντας απολέσει τον μεταφυσικό της λόγο, χάνοντας και το δικαίωμα να καθορίζει την νομοτέλεια του φυσικού γίγνεσθαι.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί ο τρόπος …